جمعه 7 ارديبهشت 1403 | Friday 26 April 2024

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زرندیه گفت: سرمازدگی بهاره از سوم تا پنجم اردیبهشت ماه سالجاری به بخشی از مزارع و باغات این شهرستان خسارت وارد کرد.

احمد قره‌بیگلو در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه مرکزی، اظهار کرد: براساس برآوردهای اولیه حجم خسارت وارده به باغات و مزارع شهرستان افزون بر 335 میلیارد تومان است که عمده خسارات وارده به باغات شهرستان به ویژه محصول پسته با رقمی معادل 170 میلیارد تومان است.

وی عمده خسارات وارده به باغات پسته را مربوط به منطقه خشکرود و سلطان احمدلو دانست و ادامه داد: علاوه بر پسته محصولاتی نظیر انگور، بادام، گردو و سایر سردرختی‌ها خسارت دیدند و به طور کلی تمامی درختانی که در بخش خرقان و مرکزی زرندیه شکوفه داده بودند بر اثر سرما از بین رفتند، اما در نقاط سردسیر خرقان به دلیل اینکه درختان دیرتر بیدار می‌شوند خوشبختانه خسارتی وارد نشده است.

قره‌بیگلو افزود: از این میزان خسارت وارد شده حدود 12 میلیارد و 600 میلیون تومان در حوزه زراعت شامل گندم، جو و کلزاست که موجب کاهش عملکرد خواهد شد، اما عمده‌ترین خسارات حدود 322 میلیارد تومان به حوزه باغی اختصاص دارد.

وی تصریح کرد: وسعت باغات و اراضی خسارت دیده بالغ بر 6400 هکتار است که حدود سه هزار هکتار آن را پسته و هزار هکتار را بادام تشکیل می‌دهد و میزان خسارات از 40 تا 60 درصد برآورد شده است.

مدیر جهادکشاورزی در ادامه افزود: با سرمازدگی صورت گرفته 1200 تن کاهش تولید در محصول پسته خواهیم داشت که معادل 20 تا 30 درصد کل محصول تولیدی شهرستان است.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group