سه شنبه 4 ارديبهشت 1403 | Tuesday 23 April 2024

رییس نظام صنفی کشاورزی شهرستان زرندیه گفت: انتقال بخشی از پساب جنوب تهران موجب برطرف شدن مشکل کم آبی در حوزه صنعتی و‌ کشاورزی زرندیه شده و بخش کشاورزی این شهرستان را احیا می کند.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، محمود بارانی در مجمع عمومی نظام صنفی کشاورزی شهرستان زرندیه اظهار کرد: انتقال دو مترمکعب آب در ثانیه از پساب جنوب شهر تهران برای تامین نیاز آبی زرندیه، تحولی عظیم در این منطقه بوجود خواهد آورد.

رییس هیات مدیره تعاونی تولیدکنندگان پسته استان مرکزی ادامه داد: این تعاونی آمادگی دارد هزینه انتقال پساب جنوب تهران را برای توسعه پسته کاری زرندیه بپردازد چون علاوه بر ایجاد تولید و اشتغال تا بیش از دو هزار نفر یک فضای سبز مناسب افزون بر سه هزار هکتاری در نزدیکی تهران فراهم می شود.

وی در ادامه به فعالیت نظام صنفی کشاورزی زرندیه اشاره کرد و گفت: این تشکل صنفی خارج از محدوده اداری به دنبال حل مشکلات کشاورزان است و به دنبال این است تا باری از دوش مجموعه اداری استان و شهرستان بردارد.

وی بر پیگیری مطالبات کشاورزان تاکید کرد و افزود: تامین سوخت مورد نیاز و نیز تلاش برای تامین کود و سم از جمله اقدامات مهم نظام صنفی است.

وی افزود: نظام صنفی کشاورزی سلاح کشاورزان برای برآوردن مطالبات آنها در حوزه های گوناگون است.

بارانی در ادامه با تقدیر از همکاری کشاورزان با نظام صنفی اظهار کرد : امیدواریم با تلاش و انسجام بین بخشی هر آنچه شایسته کشاورزان است انجام دهیم.

وی به بارش مطلوب نزولات آسمانی اشاره کرد و گفت: بخشی از مشکل کمبود آب کشاورزان در پی بارش های اخیر برطرف شده است. اما به کشاورزان کشت محصولات با نیاز آبی کمتر به منظور بهره وری بیشتر توصیه می‌شود.

بارانی افزود: زرندیه به دلیل برخورداری از اقلیم و‌ خاک مناسب چشم و چراغ استان و قطب کشاورزی کشور است.

وی با اشاره به توسعه صنعتی در زرندیه گفت: از پیشرفت صنعت در این شهرستان خوشحال نیستیم چرا که افزایش جمعیت نیاز به تامین زیرساخت ها خواهد داشت و کمبود آب را بدنبال دارد و برای کشاورزی منطقه آسیب زاست.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group