پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 | Thursday 25 April 2024

فرماندار زرندیه گفت: کشاورزی و صنعت دو بال توسعه شهرستان زرندیه است.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، هادی فدایی در نشست مجمع عمومی نظام صنفی کشاورزی شهرستان زرندیه اظهار کرد: شهرستان زرندیه با تولید انواع محصولات باغی و زراعی قطب کشاورزی استان مرکزی تلقی می‌شود و تولیدکنندگان این خطه از کشور در حوزه کشاورزی سهم عمده‌ای از تولیدات باغی و زراعی را به خود اختصاص داده‌اند.

وی بیان کرد: زرندیه به دلیل اقلیم مطلوب و شرایط آب و هوایی و نیز خاک مناسب بستر تولید انواع محصولات کشاورزی است به گونه‌ای که هم از لحاظ کیفیت و هم از لحاظ حجم محصولات تولیدی، کشاورزان منطقه رتبه‌های برتر استانی و کشاورزی را به خود اختصاص داده‌اند.

فرماندار زرندیه در ادامه با اشاره به نقش کشاورزان در تامین زنجیره غذایی جامعه بشری گفت: امنیت غذایی به دست کشاورزان انجام می‌شود از این رو نقش آنان چه در تامین مواد غذایی و چه امنیت تولیدات بر کسی پوشیده نیست.

وی همچنین با اشاره به برخی مشکلات و موانع موجود بر سر راه کشاورزی اظهار کرد: نظام صنفی کشاورزی به عنوان یک تشکل موفق در حوزه مطالبات صنفی کشاورزی گام‌های مثبتی را در راستای برطرف کردن مشکلات برداشته است.

فدایی اصلی‌ترین مشکل کشاورزان این شهرستان را کمبود آب دانست و افزود: خوشبختانه در سال آبی جاری میزان بارش‌ها رشد چشمگیری داشته است و انتظار می‌رود که سال آینده سال خوبی از نظر تولید محصولات زراعی و باغی در این منطقه باشد.

امام جمعه زرندیه نیز گفت: بهترین مردم دنیا کشاورزان هستند چرا که حاصل دسترنج آنان موجب تامین نیازهای معیشتی مردم می‌شود.

حجت‌الاسلام حسین ابراهیمی افزود: کشاورزان گنج‌های جامعه هستند و اینان در روز رستاخیز بهترین مقام را در میان دیگر مردم خواهند داشت.

وی با تاکید بر برآوردن مطالبات کشاورزان اظهار کرد: مسئولین در خصوص برطرف کردن مشکلات کشاورزان وظیفه مهمی بر دوش دارند و در عمل به فرموده مولای متقیان حضرت علی (ع) نباید در حق کشاورزان ستم کرد و مشکلات آنان را نادیده گرفت.

امام جمعه ساوه به جهش انقلاب در طول ۴۰ سال گذشته اشاره کرد و افزود: امروز به برکت انقلاب بیش از ۹۰ درصد نیاز سالانه به محصولات کشاورزی با وجود افزایش دو برابری جمعیت در داخل کشور تامین می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی زرندیه نیز گفت: کشاورزان زرندیه جزو تولیدکنندگان برتر استان و کشور هستند.

احمد قره‌بیگلو با تقدیر از خدمات نظام صنفی کشاورزی شهرستان بیان کرد: نظام صنفی و ‌نظام مهندسی کشاورزی، بازوان حمایتی جهاد کشاورزی در حمایت از کشاورزان هستند.

وی با اشاره به فعالیت 10 ساله نظام صنفی کشاورزی گفت: امیدواریم بتوانیم با هدف‌گذاری میزان اعضای تحت پوشش را که هم اکنون ۱۷۵۰ نفر با ۶۳۰۰ عضو خانواده تخت پوشش هستند تا ۱۰ هزار نفر عضو و گستره جمعیتی تا ۳۰ هزار نفر افزایش دهیم.

وی افزود : پیگیری مشکلات کشاورزان به عنوان یک تشکل قدرتمند از ماموریت‌های نظام صنفی است.

مدیر جهاد کشاورزی زرندیه افزود: زرندیه جزو کم بارش‌ترین و خشک‌ترین نقاط استان مرکزی است و حدود ۱۶۰ میلیمتر بارش از آغاز سال آبی تاکنون در این شهرستان نوید سالی پرمحصول می‌دهد.

وی بیان کرد: کشاورزان متولی تامین امنیت غذایی کشور هستند و تلاش می‌کنند محصول سالم در اختیار مردم قرار دهند و هم اکنون با تولید بیش از ۹۰ درصد تولیدات در داخل کشور نیازی به واردات محصولات کشاورزی نیست.

در این مراسم از کشاورزان و دامداران شهرستان زرندیه با اهدای لوح تقدیر تجلیل شد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group