جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

ایرنا - رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان زرندیه،‌ گفت: این شهرستان با ظرفیت های بالقوه فراوانی که در حوزه های فرهنگ و هنر دارد اما از داشتن یک سالن آمفی تئاتر بی بهره است.

«احمد جوانمرد» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تامین زیرساخت های فیزیکی شرط اصلی رشد و شکوفایی استعدادها و نیز انجام فعالیت های فرهنگی و هنری است.
وی ادامه داد: در شرایطی که شهرستان زرندیه از ظرفیت های بالایی در زمینه های هنری بهره مند است اما نبود زیرساخت لازم یعنی سالن آمفی تئاتر و‌ نگارخانه بسیاری از فعالیت ها را تحت تاثیر قرار داده است.
جوانمرد اظهار داشت: در شهرستان زرندیه 6 انجمن فرهنگی و هنری با حدود یک هزار هنرمند فعال در عرصه های مختلف، هفت مرکز چاپ دیجیتال، 12 چاپخانه مستقر در کارخانه ها، 2 موسسه فرهنگی و هنری، چهار موسسه فرهنگی قرآن و عترت، سه باب کانون آگهی و تبلیغاتی و 23 کانون فرهنگی هنری مساجد فعالیت می کنند.
به گفته رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی زرندیه، وجود این حجم از مراکز فرهنگی و هنری، لزوم توجه جدی به بخش فرهنگ و هنر این شهرستان را جدی تر کرده است.
جوانمرد همچنین گویش محلی مردم مامونیه، گویش خاص مردم روستاهای «ویدر» و «الویر» و نیز آداب و رسوم مردم بخش خرقان و شهرهای زاویه، پرندک و خشکرود و وجود مفاخر ادبی، علمی و دینی را از داشته های فرهنگی و هنری شهرستان زرندیه برشمرد.
شهرستان زرندیه با 64 هزار نفر جمعیت در مرز میان استان های مرکزی و تهران واقع شده است.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group