جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

مدیرعامل شرکت زاگرس دارو پارسیان زرندیه از تولید دو قلم کپسول آنتی‌بیوتیک تا پایان فصل پائیز در این شهرستان خبر داد.

حسین صیادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، منطقه مرکزی، عنوان کرد: این مجموعه داروسازی در حال راه‌اندازی خط تولید نوعی از جامدات آنتی بیوتیک(خانواده بتالاکتما) است که پس از بهره ‌ برداری از آن، کپسول آموکسی سیلین و آمپی سیلین500 و 250 میلی گرم در این واحد داروسازی تولید خواهد شد.

وی عنوان کرد: از آنجاکه تولید این دسته دارویی شرایط خاصی نسبت به سایر جامدات دارویی دارد، لذا بر این اساس زیرساخت‌ها و ملزومات خاصی را نیز نیاز دارد که هم اکنون در این واحد تولیدی تهیه و ماشین آلات مربوطه تجهیز شده است.

وی افزود: با کمک سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت در حال حاضر این طرح بالغ بر 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و بهره برداری کامل از این خط تولید دارو، سالانه 500 میلیارد ریال فروش ریالی شرکت را افزایش خواهد داد و برای 12 نفر اشتغال جدید مستقیم ایجاد خواهد کرد. همچنین با راه اندازی بخش مایعات دارویی در این شرکت شامل شربت، قطره و سایر اقلام خوراکی بالغ بر 10 نفر دیگر به ظرفیت شغلی کارخانه افزوده خواهد شد و در مجموع افزون بر 100 نفر به طور مستقیم در این واحد تولید دارو مشغول بکار خواهند شد و فروش ریالی مجموعه سالانه به بیش از هزار میلیارد ریال خواهد رسید.

صیادی در ادامه با اشاره به تامین مواد اولیه دارو از محل واردات، به فراهم کردن زیرساخت های لازم به منظور راه اندازی سایت تهیه مواد اولیه دارویی در این واحد کارخانه زاگرس دارو اشاره کرد و گفت: در نظر داریم با حمایت استانداری و نگاه تولیدمحور سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت، در تحقق اهداف توسعه‌ای به جای تنوع محصول و تولید داروهای متعدد به سمت تولید و تامین مواد اولیه حرکت کنیم، به عبارتی در راستای تکمیل زنجیره تولید حرکت کنیم و تحقق این مهم نیازمند اعطای تسهیلات اعتباری با نرخ پائین از سوی دولت است.

وی از شرایط تحریم به عنوان یک فرصت یاد کرد و افزود: فرایند تامین مواد اولیه در شرایط تحریم دچار بحران می شود و چالش جدی را پیش روی داروسازان ایجاد می کند، از این رو حساسیت برخورداری از مواد اولیه و برخورداری از زنجیره کامل تولید در چنین شرایطی ضرورت دو چندان دارد.

مدیر عامل شرکت زاگرس دارو پارسیان زرندیه به مشکلات ایجاد شده برای شرکت های داروسازی در جریان اجرای طرح تحول سلامت اشاره کرد و افزود: اجرای طرح تحول نظام سلامت در صنعت داروسازی در زنجیره کامل تهیه و توزیع دارو مشکل نقدینگی بوجود آورد و از طرفی اعمال تحریم ها موجب شد تا منابع مالی تامین مواد اولیه با چالش جدی مواجه شود.

وی برداشت 500 میلیون دلار از صندوق توسعه ملی در حمایت از صنعت داروسازی را گام مثبت دولت دانست و بر توزیع صحیح و تسریع در اجرایی شدن آن تاکید کرد و گفت: برخی از مطالبات صنعت داروسازی از طریق انواع اوراق دولتی انجام می شود و دولت می تواند به سازمان امور مالیاتی اجازه دهد نحوه تنظیم اوراق به گونه ای صورت گیرد که در حمایت از صنعت داروسازی و تقویت نقدینگی باشد.

صیادی به تقویت صادرات دارو با حمایت دولت اشاره کرد و با تاکید بر صادرات محور بودن شرکت زاگرس دارو گفت: در سالهای گذشته از هر سه واحد دارو تولید شده در این شرکت نزدیک به یک واحد آن به کشورهای دیگر صادر شده است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه التهابات بازار ارز در ماههای اخیر چالش بزرگی را پیش روی صادرکنندگان دارو قرار داده است، گفت: صادرات دارو مانند صادرات موادی نظیر پتروشیمی و ... نیست که ارزبری آن برای دولت قابل توجه باشد بلکه صادرات دارو باید یک پروسه خاص را طی کند و عدد 150 میلیون دلاری صادرات دارو رقمی قابل مقایسه با صادرات محصولاتی نظیر پتروشیمی، نفت، سوخت و ... نیست. از این رو اخذ تعهد ارزبری در گمرک ایران بابت صادرات دارو یکی از چالش های این صنعت است.

این فعال در صنعت داروسازی از انتخاب واحد تولیدی خود به عنوان صادرکننده نمونه استان طی سالهای اخیر خبر داد و عنوان کرد: این شرکت سال گذشته حدود سه میلیون دلار و در سالجاری نیز تاکنون بالغ بر دو میلیون دلار صادرات دارو داشته است که سهم قابل توجهی ازمجموع ارزش صادرات دارویی کشور را به خود اختصاص داده است.

وی تصریح کرد: با حمایت ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان مرکزی موفق به دریافت تسهیلات ارزان قیمت شدیم و توانستیم حضوری موفق را در حوزه صادرات داشته باشیم.

صیادی گفت: هم اکنون این شرکت دارویی روزانه بالغ بر 50 هزار بسته 100 تایی انواع جامدات دارویی(قرص) را تولید می کند و این میزان ظرفیت تولید جدای از تولیدات مایعات شامل شربت و قطره است.

وی از تولید متفورمین، استامینوفن و سرماخوردگی به عنوان سه داروی پر مصرف در این شرکت خبر داد و افزود: بخش مهمی از نیاز کشور به این سه داروی مهم در این واحد تولید می شود و از آنجاکه تولید این شرکت صادرات محور است، داروی تولیدی با برند این شرکت به مصرف کنندگان در کشورهای خارجی عرضه می شود و هم اکنون مقاصد صادراتی به دنبال ثبت داروهای این شرکت در وزارت بهداشت کشورهایی نظیر تاجیکستان و افغانستان هستند.

مشاور مالی و اقتصادی شرکت نیز گفت: این شرکت از سال ۱۳۸۴ وارد چرخه تامین سلامت و بهداشت و درمان کشور شد. این شرکت به صورت سهامی خاص در شهرستان زرندیه استان مرکزی تأسیس شد تا به عنوان یکی از جدیدترین کارخانه‌های داروسازی در کشور با بهره گیری از آخرین فناوری روز صنعت داروسازی دنیا و پویایی مستمر در دستیابی به کیفیت برتر در عرصه ملی و بین المللی گام بردارد.

کیانوش عزیزی گفت: این شرکت به یاری مدیریت دانش و ایجاد انگیزه در کارکنان در مسیر تحقق اهداف اقتصادی و افزایش تولید و عرضه دارو متناسب با نیاز مشتریان و تعامل با جامعه پزشکی در داخل و خارج از کشور توانسته است به تولید محصولات دارای هم ارزی زیستی با داروهای برندهای اصلی و معتبر دنیا دست یابد.

وی ادامه داد: شرکت زاگرس دارو با دو خط تولیدات جامع شامل انواع قرص و کپسول و ساشه و دو خط مایعات شامل شربت و قطره و با استفاده از تجهیزات صنعتی و بهره مندی از نیروی انسانی متخصص و پیشرفته و رعایت کلیه اصول زیست محیطی و تدابیر ایمنی محیط کار و استانداردهای قانونی و نظارتی ملی و بین المللی در بخش‌های تولید، توزین، انبار، نمونه برداری، بسته‌بندی و آزمایشگاه فعالیت می‌کند.

به گفته عزیزی، این شرکت علاوه بر تولید در عرصه داخلی دارای سهم قابل توجهی از صادرات دارو در کل کشور است و بخشی از نیازهای دارویی کشورهای عراق، افغانستان و تاجیکستان را در اشکال مختلف دارویی از جمله قرص کپسول شربت و قطره تامین می‌کند و دارای دفاتر فعال در شهرهای کابل و هرات افغانستان است.

وی افزود: مجموعه زاگرس دارو امید دارد تا در افق سال‌های پیش رو در ادامه مسیر خود در ایفای نقش اساسی در تامین نیاز بازار دارو در داخل و خارج با کیفیت بالا و قیمت مناسب جایگاهی سرآمد در منطقه را کسب کند و به عنوان یکی از نقش آفرینان اصلی صنعت دارو در منطقه مطرح شود و با تلاش هرچه بیشتر به مسیر خود ادامه خواهد داد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group