جمعه 7 ارديبهشت 1403 | Friday 26 April 2024

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی مهمترین مشکل صنعت این استان را کمبود منابع مالی و سرمایه در گردش بیان کرد.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، سعید فرخی در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان زرندیه، سهم استان مرکزی را از تسهیلات رونق تولید برای حل مشکل نقدینگی و منابع مالی صنایع 1200 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: دستورالعمل اعطای این تسهیلات به تازگی ابلاغ شده است و با مشخص شدن سهم هر بانک و برگزاری کارگروه های تخصصی تصویب تسهیلات تلاش خواهیم کرد تا در حوزه اقتصادی استان شامل صنعتی، تولیدی و کشاورزی در سریعترین زمان ممکن تخصیص انجام شود.

وی اعطای تسهیلات رونق تولید از محل منابع داخلی بانک‌ها را موجب صیانت از اشتغال موجود دانست و افزود: علاوه بر حفظ و ایجاد اشتغال، این تسهیلات می‌تواند زمینه‌ساز ایجاد خطوط جدید تولیدی شده یا در نوسازی و بازسازی صنایع نقش تاثیرگذاری را ایفا کند.

معاون استاندار مرکزی در پاسخ به پرسش ایسنا درخصوص اقدامات صورت گرفته جهت بخشودگی جرایم تسهیلات بانکی پرداخت شده به واحدهای صنعتی و تولیدی استان گفت: در خصوص بخشودگی جرایم تسهیلات تاکنون دستورالعمل خاصی صادر نشده است.

وی ادامه داد: تسهیلات دریافتی از بانک‌ها شامل اصل پول، سود و جریمه دیرکرد است که صاحبان صنایع می‌توانند از امتیازاتی که بانک‌ها در بخشودگی جرایم دارند با توافقات طرفین برخوردار شوند و مشکلی در این خصوص وجود ندارد اما با توجه به اینکه هیچ منبعی در تامین بدهی افراد به بانک‌ها وجود ندارد امکان بخشودگی سود وام‌ها نیز وجود ندارد.

فرخی در عین حال تصریح کرد: در خصوص تسهیلات کمتر از 100 میلیون تومان براساس دستورالعمل های ابلاغی سال قبل و امسال، فقط اصل بدهی پرداخت می شود و جرایم تسهیلات زیر 100 میلیون تومان بخشیده می شود.

وی با تاکید مجدد بر تامین منابع مالی واحدهای صنعتی و تولیدی استان گفت: افزایش قیمت‌های اخیر و محدود بودن سرمایه در گردش موجب شده است که واحدهای صنعتی و تولیدی نتوانند حجم مورد نیاز مواد اولیه خود را تامین کنند.

معاون استاندار مرکزی تصریح کرد: معمولا اختلال در عرصه بازارهای داخلی و خارجی نیز موجب شده است تا حجم عرضه کالای تولیدی در بازار کاهش یابد که لازم است با تخصیص تسهیلات رونق تولید، تسهیلات اشتغال فراگیر و اشتغال پایدار روستایی به هموار کردن مسیر صادرات و رونق در تولید کمک شود.

وی رفع موانع سرمایه‌گذاری را ضرورت اصلی در حوزه صنعت و تولید کشور دانست و با تاکید بر هم افزایی همه دستگاههای اجرایی در راستای حل مشکلات حوزه تولید اظهار کرد: برطرف کردن مشکلات حوزه تولید کشور موجب حفظ و ایجاد اشتغال شده و روحیه امید و نشاط را در جامعه تقویت می کند.

فرخی همچنین از پرداخت کامل مطالبات کشاورزان استان در حوزه خرید تضمینی گندم نیز خبر داد و گفت: 419 میلیارد تومان توسط بانک کشاورزی در قالب مطالبات کشاورزان پرداخت شده است.

وی در خصوص بخشودگی جرایم تسهیلات کشاورزی نیز گفت: در آنچه که قانون پیش بینی کرده و نحوه اجرای آن توسط سازمان برنامه و بودجه مغایرتی وجود دارد که در همین راستا جلسه‌ای در استان برگزار شد و ضمن تاکید بر رفع مغایرت‌ها مقرر شد تا زمان تعیین تکلیف نحوه اجرای این قانون و رفع ابهام موجود، در مورد کشاورزانی که خسارت ناشی از سرمازدگی آنها در کارگروه مربوطه مورد تائید قرار گرفته است، از سوی بانک‌ها هیچگونه اقدام اجرایی در خصوص تسهیلات دریافتی آنان صورت نگیرد.

به گزارش ایسنا، فرماندار زرندیه نیز با اشاره به جایگاه بالای این شهرستان در حوزه کشاورزی و صنعتی خواستار تخصیص تسهیلات بیشتر برای رونق تولید در این دو حوزه شد.

هادی فدایی تصریح کرد: بخشی از مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی شهرستان زرندیه از طریق استان قابل پیگیری است و برگزاری جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در همین راستاست تا ضمن بررسی مشکلات راهکارهای لازم اتخاذ شود.

کمبود نقدینگی و نبود سرمایه در گردش، مشکلات مربوط به اخذ مفاصا حساب از سازمان تامین اجتماعی، زمان بر بودن پروسه اخذ مجوزهای زیست محیطی در احداث و راه‌اندازی صنایع، اعطای تسهیلات ارزان قیمت، نبود اختیارات قانونی لازم در بین مدیران شهرستانی و تصمیم‌گیری از طریق مرکز استان، تفویض اختیارات بیشتر به مدیران شهرستانی، تسهیل در برخورداری از خدمات عمومی به ویژه انشعاب گاز، مشکلات تامین آب و برق در شهرک‌های صنعتی شهرستان به ویژه شهر زاویه، تامین زیرساخت‌های لازم برای اتصال شهرک صنعتی پرندک به زاویه در راستای توسعه صنعتی شهرستان، مشکلات مالیاتی، بانکی و بیمه‌ای از جمله مشکلات و مواردی بود که در این جلسه مطرح شد.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی ضمن بازدید از دو واحد تولیدی در شهرک های صنعتی پرندک و زاویه شهرستان زرندیه مشکلات آنان را بررسی کرد.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، سعید فرخی در ابتدا از شرکت رادیاتور پارسیان در شهرک صنعتی زاویه بازدید کرد. این واحد تولیدی از سال 1384 فعالیت خود را آغاز کرده است و در عرصه تولید انواع رادیاتور، مبدل حرارتی و خنک کننده های آب و هوا و روغن اعم از انواع خودروهای سبک و سنگین، ماشین آلات کشاورزی، صنعتی، راهسازی، معادن، شرکت نفت، راه آهن، حفاری، نیروگاهها و دیزل های تولید برق و ... با ایجاد اشتغال مستقیم برای 70 نفر و غیر مستقیم برای 500 نفر فعال است.

ظرفیت سالانه تولید این واحد تولیدی 500 تن است اما به دلیل مشکلات مالی و نبود سرمایه در گردش هم اکنون با 50 درصد ظرفیت خود فعالیت می کند و در صورت دریافت تسهیلات رونق تولید به میزان 50 میلیارد ریال می تواند به میزان ظرفیت واقعی خود تولید کند.

معاون استاندار مرکزی همچنین از شرکت داروسازی زاگرس دارو پارسیان واقع در شهرک صنعتی شهر زاویه این شهرستان بازدید کرد.

این شرکت نیز از سال 1384 وارد چرخه تامین سلامت و بهداشت و درمان کشور شده است و با ایجاد اشتغال برای حدود 100 نفر به عنوان تولید کننده انواع قرص، کپسول، شربت، قطره و ... یکی از جدیدترین کارخانه های داروسازی است. تولیدات دارویی این شرکت علاوه بر تامین نیاز داخل به کشورهای عراق، افغانستان و تاجیکستان صادر می شود.

در صورت تخصیص اعتبارات این شرکت قادر است خطوط تولیدی جدید دارویی را به مجموعه تولیدات خود اضافه کند.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group