جمعه 7 ارديبهشت 1403 | Friday 26 April 2024

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زرندیه گفت: پیش بینی می شود امسال بالغ بر 65 تن عسل در این شهرستان تولید شود.

احمد قره‌بیگلو در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، منطقه مرکزی، اظهار کرد: تولید این میزان عسل از بیش در چهار هزار کلنی زنبور عسل در حالی صورت می گیرد که این میزان در سال 1394 به میزان 54 تن، در سال 1395 به میزان 63 تن و در سال 1396 نیز به میزان 62.5 تن بوده است.

وی علت افزایش میزان تولید عسل در سالجاری نسبت به مدت مشابه سال قبل را شرایط مطلوب بارندگی های بهاره دانست که موجب تقویت مراتع و نهایتا رشد میزان تولید شده است و افزود: اقلیم خاص جغرافیایی، وضعیت مطلوب مراتع و کیفیت بالای گل و گیاه و وجود شرایط مساعد و تنوع گیاهی در بخش خرقان زرندیه از دیگر دلایل افزایش میزان تولید عسل است.

قره بیگلو با تاکید بر اینکه تولید عسل زرندیه طی سالهای گذشته در استان مرکزی بعد از خمین و شازند در رتبه سوم قرار داشت، افزود: در سالجاری به دلیل تولید بالای سایر شهرهای استان، زرندیه در رتبه چهارم قرار گرفته است.

او تاکید کرد: علاوه بر زنبورداران شهرستان زرندیه، منطقه بکر خرقان همه ساله پذیرای کوچ تابستانی زنبورداران برخی استان‌های کشور است و به دلیل نوع پوشش گیاهی خاص و آب و هوای مناسب بخش خرقان زرندیه عسل تولیدی این شهرستان را از کیفیت مناسبی برخوردار کرده است

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group