جمعه 7 ارديبهشت 1403 | Friday 26 April 2024

فرماندار زرندیه گفت: واگذاری زمین برای استقرار امداد هوایی در این شهرستان مراحل نهایی را طی می کند.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، هادی فدایی در نشستی با خبرنگاران در پاسخ به پرسش ایسنا درخصوص تعیین تکلیف واگذاری زمین برای استقرار امداد هوایی زرندیه، عنوان کرد: با پیگیری‌های بعمل آمده اخیرا بازدیدی از سوی رئیس جمعیت هلال احمر کشور و نیز رئیس سازمان امداد و نجات از منطقه جانمایی شده برای استقرار امداد هوایی بعمل آمد.

وی بیان کرد: در جریان این بازدید که به صورت هوایی از طریق بالگردهای هلال احمر صورت گرفت مختصات زمین مورد نظر برای استقرار امداد هوایی برداشته شد و پس از طرح در کمیسیون ماده 13 و 32 عملیات اجرایی استقرار امداد هوایی در این شهرستان وارد مرحله اجرایی خواهد شد.

وی با اشاره به قرار گرفتن شهرستان زرندیه در مسیر مواصلاتی کشور اظهار کرد: تجهیز این شهرستان به امکانات و زیرساخت های امدادی به لحاظ پرتردد بودن محورهای شهرستان و حادثه خیز بودن آن ضرورت دو چندان دارد و پس از افتتاح انبار امدادی که همزمان با هفته دولت در زرندیه صورت گرفت و همچنین استقرار امداد هوایی این شهرستان از ظرفیت لازم برای امدادرسانی در هنگام حوادث غیرمترقبه و سوانح رانندگی برخوردار است.

فرماندار زرندیه همچنین به لحاظ قرار گرفتن شهرستان زرندیه در مجاورت پایتخت گفت: در صورت برخورداری زرندیه از زیرساخت های امداد و نجات، این منطقه می تواند در قامت شهرستان معین استان‌های همجوار بخصوص پایتخت کشور در هنگام بروز سوانح احتمالی و حوادث نقش آفرینی کند.

وی در ادامه با اشاره به طرح برخی مطالبات مردم شهرستان زرندیه در پاسخ به پرسش دیگر ایسنا با این مضمون که بیشترین مشکلاتی که از سوی مردم این شهرستان مطرح می شود، چیست، گفت: به دلیل اینکه زرندیه در یکی از نقاط کم بارش استان به لحاظ شرایط اقلیمی است، اصلی ترین مشکل این منطقه تامین آب شرب بویژه در روستاها و نیز بخش کشاورزی است.

فدایی، تصریح کرد: با وجود اینکه مدیریت و برنامه ریزی لازم برای تامین نیاز آب شرب شهری و روستایی این شهرستان بعمل آمده است اما با این وجود اصلی‌ترین مشکل مردم شهرستان کمبود آب است که صرفه جویی و مدیریت در مصرف ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

وی به راههای مواصلاتی شهرستان به ویژه محورهای روستایی و پرتردد اصلی اشاره کرد و مشکلات مردم با منابع طبیعی در خصوص تعیین تکلیف اراضی به ویژه اراضی کشاورزی، کمبودهای حوزه بهداشتی و درمانی به ویژه کمبود پزشک متخصص، تامین زیرساخت های لازم برای توسعه صنایع و معادن شهرستان با برخورداری از بیش از 250 واحد صنعتی و معدنی فعال را از جمله مشکلات مهم این شهرستان بیان کرد.

فرماندار زرندیه در ادامه با تقدیر از زحمات اصحاب رسانه شهرستان در انعکاس برنامه‌های هفته دولت، اظهار کرد: انعکاس وقایع و رویدادهای دستگاه‌های اجرایی توسط رسانه‌ها علاوه بر تبیین دستاوردهای نظام موجب تحرک و پویایی مدیران و شفافیت در عملکرد آنان می شود.

وی از رسانه‌ها به عنوان موتور محرکه ادارات یاد کرد و افزود: لازمه تحقق اهداف دولت در خدمت رسانی به مردم، ارتباط موثر مدیران با رسانه‌هاست و خبرنگاران نیز باید با رصد به موقع و لازم اخبار و وقایع جامعه در تعامل با مدیران زمینه ارائه خدمات بهینه و متناسب با نیاز مردم را فراهم کنند.

در ادامه این جلسه از زحمات خبرنگارانی که در هفته دولت اقدام به پوشش رسانه‌ای مطلوب برنامه‌های این هفته کردند با اهدای لوح تقدیر تجلیل بعمل آمد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group