جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

امام جمعه پرندک گفت: شاد بودن در اعیاد مذهبی وایام شادی اهل بیت(ع) حق مردم است.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، حجت‌الاسلام سیدحسن سیدمحمدی در مراسم جشن آفتاب ولایت که به مناسبت دهه ولایت و امامت و عیدسعید غدیر خم برگزار شد، عنوان کرد: مسلمان واقعی همانگونه که در ایام غم و اندوه اهل بیت عصمت و طهارت(ع) غمگین و اندوهگین است در ایام شادی و اعیاد ایشان هم شاد و خوشحال است.

وی ضمن قدردانی از برگزار کنندگان این جشن ادامه داد: شادی و نشاط سالم و دور از گناه نه تنها مشکلی ندارد بلکه بسار خوب و پسندیده است.

امام جمعه پرندک در ادامه از واقعه غدیر به عنوان پایه‌های تثبیت نظام ولایی و عدالت در حکومت اسلامی تعبیر کرد که بدون تمسک به این رکن، مسیر سعادت و رستگاری هموار نخواهد شد.

وی تصریح کرد: عید غدیر در میان اعیاد دیگر و مناسبت های اسلامی همانند ماه در میان ستارگان است و از آن به عنوان عیدالله الاکبر تعبیر می شود و باید باشکوه خاصی برگزار شود.

وی به پیام غدیر اشاره کرد و آن را مختص زمان و مکان خاصی ندانست و افزود: پیام غدیر همیشگی است و استمرار دارد و غدیر باید در همه اعصار متجلی شود و شیوه حکومت ولایی منطبق با دستورات حضرت علی (ع) در جامعه اسلامی در تمام ابعاد جاری و ساری شود.

حجت الاسلام سید محمدی تاکید کرد: غدیر به معنای حمایت و پشتیبانی از ولایت فقیه و تاسی به رهنمودها و دستورات حضرت علی (ع) است که با عدالت و عملگرایی از نبی مکرم اسلام (ص) اطاعت محض داشت.

وی افزود: دهه ولایت فرصت مغتمی برای تبیین اهمیت امامت و ولایت در جامعه است و باید به تشریح ابعاد شخصیتی امیرالمومنین علی (ع) در این ایام پرداخت و با استفاده از واقعه غدیر خم که به عنوان موضوع مهم ولایت پذیری در دین مبین اسلام مطرح است الگوی سبک زندگی اسلامی را تبیین کرد.

جشن بزرگ آفتاب ولایت به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان زرندیه، شهرداری و شورای اسلامی شهر پرندک برگزار شد و برنامه‌های متنوعی از جمله مولودی خوانی، شعرخوانی، اجرای موسیقی سنتی، مرشد خوانی و ... در این مراسم اجرا و مورد استقبال شایان توجه مردم شهر پرندک قرار گرفت.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group