دوشنبه 17 ارديبهشت 1403 | Monday 6 May 2024

استاندار مرکزی در سفری نیم روزه به شهرستان زرندیه از سه واحد تولیدی و صنعتی در شهرستان زرندیه بازدید کرد.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، سید علی آقازاده ابتدا از مجتمع کشت و صنعت زرخیز فصیح واقع در روستای احمد آباد فصیح شهر خشکرود بازدید کرد.

این مجتمع در وسعتی بالغ بر دو هزار و 500 هکتار احداث شده است و سالانه حدود 25 الی 30 هزار تن انواع محصولات زراعی شامل گندم، کلزا، جو و ذرت علوفه‌ای، طالبی، خربزه و ... و نیز محصولات باغی مانند انگور، بادام، پسته و انواع میوه ها در آن تولید می شود و به طور فصلی بالغ بر 250 نفر در این مجتمع به صورت مستقیم اشتغال دارند.

استاندار مرکزی در ادامه از شرکت ساختمانی و صنعتی رکن سازه طراح و سازنده سازه‌های سنگین فلزی، ساختمانی و صنعتی بازدید و از نزدیک در جریان نحوه تولید و میزان اشتغال این شرکت قرار گرفت.

وی همچنین از شرکت بازرگانی فریور زرندیه ، تولید کننده دان پلت و کنسانتره برای مصارف مرغداری بازدید کرد. این شرکت در وسعت 10هزار متریع با ظرفیت تولید 15تن در ساعت و ایجاد اشتغال برای 100نفر به صورت مستقیم فعالیت می کند.

استاندار مرکزی پس از بازدید از این واحدهای تولیدی و صنعتی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: کارخانه ساختمانی و صنعتی رکن سازه یک واحد صنعتی مدرن در زرندیه است که تولیدات آن منحصر بفرد بوده و به دلیل برخورداری از نیروی انسانی جوان و مدیران کارآمد و پویا و تجهیزات متناسب با تکنولوژی روز به یک واحد تولیدی موفق با اشتغالزایی بالا تبدیل شده است.

سید علی آقازاده با اشاره به ایجاد اشتغال برای 1700 نفر نیروی متخصص و کارگر در این کارخانه گفت: تطبیق با علم روز و مدیریت کارآمد با بهره گیری از نیروی انسانی متخصص زمینه تولید سالانه 100 هزار سازه‌ سنگین فلزی، ساختمانی و صنعتی را فراهم کند.

وی بیان کرد: این واحد تولیدی در سال گذشته با 50 درصد ظرفیت اسمی خود فعال بوده است و هم اکنون توانسته است ظرفیت تولید خود را تا 70 درصد افزایش دهد و برای احداث سازه ساختمان‌های بلند مرتبه بالای 25 طبقه طرح توسعه‌ای دارد.

وی بیان کرد: سازه‌های تولیدی منحصر بفرد صنعت ساختمان از مزیت های این واحد تولیدی و صنعتی است و یکی از سرمایه‌گذاری‌های موفق در سطح کشور به شمار می‌رود.

آقازاده با اشاره به بازدید خود از مجتمع کشت و صنعت زرخیز فصیح خشکرود زرندیه نیز گفت: بالغ بر 200 هکتار درختان پسته با عمر بالای 30 سال در این مجتمع وجود دارد و قرار است این وسعت به میزان 700 هکتار دیگر افزایش یابد و با روش های آبیاری نوین ضمن تولید پسته مرغوب و ارگانیک ارزش اقتصادی بالایی برای استان به همراه داشته باشد.

وی کشت کلزا، ذرت، گندم و جو و همچنین مجتمع‌های دامداری بزرگ را از دیگر مزیت‌های این مجموعه کشت و صنعت بیان کرد که بی‌نظیر است.

استاندار مرکزی در ادامه گفت: زرندیه با دو بال صنعت و کشاورزی به عنوان یکی از قطب های مهم این دو صنعت در کشور تبدیل شود.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group