چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403 | Wednesday 24 April 2024

ششمین جشنواره منطقه ای شعر و موسیقی نواحی در شهرستان زرندیه به کار خود پایان داد.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، در مراسم اختتامیه این جشنواره که با حضور بیش از پنج هزار نفر از علاقمندان در روستای چهارحد بخش خرقان شهرستان زرندیه برگزار شد تعدادی از گروه های موسیقی نواحی مختلف کشور از استان‌های همدان، قزوین، البرز، قم، تهران، مرکزی، زنجان، لرستان و کردستان به اجرای برنامه پرداختند که مورد توجه حاضرین واقع شد.

محمدرضا منصوری نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی در این مراسم، هنر را ابزار فرهنگ سازی و حفظ و صیانت از فرهنگ دانست و ادامه داد: زبان هنر زبان بین‌المللی است که قابل فهم برای همه نژادها و اقوام مختلف است و این مهم نشان از اهمیت این مقوله دارد که می‌توان به کمک آن با همه مردم دنیا ارتباط گرفت و در راستای حفظ و اعتلای فرهنگی جامعه خویش قدم برداشت.

رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی در این مراسم گفت: موسیقی محلی بخش مهمی از فرهنگ و آئین نواحی مختلف کشور است و بسیاری از آداب و رسوم و سنن بومی و محلی توسط هنرمندان ارزشمند این بخش حفظ و به نسلهای بعدی منتقل شده است.

احمد جوانمرد نگاه عده ای به هنر موسیقی را نامهربانانه دانست و ادامه داد: عدم توجه لازم به موسیقی و هنر بومی و محلی موجب بروز مشکلات عدیده ای در این بخش خواهد شد که یکی از آنها روی آوردن جوانان علاقمند به موسیقی زیر زمینی و موسیقی‌های غربی است.

وی ایجاد فضای شادی و نشاط عمومی را از اهداف و وظایف این اداره برشمرد و افزود: نشاط اجتماعی سالم و مهیج حق مردم بوده و نمی‌توان بدلیل سلائق شخصی آنرا از مردم دریغ کرد.

در پایان این مراسم که به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان زرندیه و همکاری بخشداری خرقان برگزار شد، از ارشد جلالی از همدان، ابوالفضل پالیزبان از قم، مهدی صدری از قم، محمود بازدار از مرکزی، کاظم حسینی از زنجان، حق‌رضا فطری از همدان، علی شوکت از قم، عنایت حسینی از کردستان، روستایی از لرستان، علی قره‌بیگلو از قم، احمد مصطفوی از مرکزی، اسماعیل مرادی از همدان، حسین علی حسینی از مرکزی با اهداء لوح و هدایایی تقدیر بعمل آمد.

 

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group