پنجشنبه 9 فروردين 1403 | Thursday 28 March 2024

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی گفت: تکمیل و بهره برداری از کنارگذر ساوه در انتظار تخصیص اعتبارات سفر دولت به استان مرکزی است.

محمدرضا منصوری با تشریح جزئیات نشست بررسی مشکلات کنار گذر ساوه با حضور معاون شرکت ساخت و زیربناهای حمل و نقل شمال غرب کشور، فرماندار ساوه و مدیر کل راهداری استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه کمترین شهری در ایران است که کنارگذر نداشته باشد، افزود: یکی از مهمترین دغدغه های مردم ساوه عدم وجود کنارگذر در این شهرستان است.

وی با اشاره به قرار گرفتن ساوه در شاهراه مواصلاتی کشور و تردد هزاران خودروی سبک و سنگین از این مسیر ترانزیت کشور گفت: به دلیل نبود کنارگذر شاهد جولان و تردد وسایط نقلیه سنگین در محورهای اصلی شهر هستیم به گونه ای حجم بالای تردد کامیون از داخل شهر آرامش و آسایش شهروندان را سلب کرده است.

وی تصریح کرد: نبود کمربندی در ساوه مایه تاسف است چراکه علاوه بر بروز خطرات جانی برای مردم در نتیجه تردد کامیون از داخل شهر، تبعات منفی نظیر آلودگی هوای شهر و تخریب زیرساخت های شهری نظیر آسفالت را در پی دارد.

منصوری تاکید کرد: تکمیل و بهره برداری کنارگذر ساوه که از دو مسیر به محور ساوه تهران و بوئین زهرا متصل شده و از سمت دیگر به ساوه همدان متصل می شود از اهمیت خاصی برخوردار است و با توجه به شرایط موجود تقاطع ها و مسیرهای دسترسی نیز بررسی و با نظر شورای ترافیک استان اجرایی می شود.

وی بیان کرد: یکی از مسیرهای دسترسی ایستگاه راه آهن ساوه نیز از همین کنارگذر خواهد بود و نقش بسیاری در کاهش ترافیک محورهای منتهی به ایستگاه راه آهن خواهد داشت.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در خانه ملت گفت: در سفر ریاست جمهوری و هیئت دولت به استان مرکزی دو طرح انتقال آب ساوه از سد کوچری و کنار گذر ساوه به عنوان مهمترین طرح‌های شهرستان مطرح شد و برای این پروژه 16 میلیارد تومان مصوب شد که باید با پیگیری مسئولین مربوطه تخصیص یابد.

وی گفت: با اختصاص 11 میلیارد تومان برای تکمیل پروژه و نیز 2.5 میلیارد تومان برای احداث تقاطع و نیز مسیرهای دسترسی می توان این پروژه را تکمیل کرد.

وی ایمن سازی و نصب تابلوهای راهنمایی و رانندگی و خط کشی را از دیگر اقداماتی دانست که با تزریق اعتبارات لازم در مصوبه سفر رئیس جمهور عملیاتی خواهد شد.

معاون استاندار و فرماندار ساوه نیز با تاکید بر تسریع در تکمیل این طرح ملی گفت: با راه اندازی کنارگذر شمالی ساوه از ورود کامیون به داخل شهر جلوگیری بعمل خواهد آمد.

محمد بهاروند لازمه تسریع در بهره برداری از این پروژه را همکاری بخشی دانست و با اشاره به برخورداری شهرستان ساوه از مزیت ترانزیت کالا و نیز شاهراه مواصلاتی کشور بر لزوم تخصیص اعتبار لازم برای بهره مندی مردم از این طرح تاکید کرد.

معاون شرکت ساخت و زیربناهای حمل و نقل شمال غرب کشور گفت: کنارگذر ساوه می تواند در راستای ایمن سازی و روان سازی بخشی از ترافیک سنگین شمال و شمال غرب کشور موثر واقع شود.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، محمدصادق وجدی با تشریح جزئیات نشست بررسی مشکلات کنار گذر ساوه با حضور نماینده مردم ساوه و زرندیه، فرماندار ساوه و مدیر کل راهداری استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرنگاران عنوان کرد: در جریان بازدید از پروژه در دست تکمیل کنارگذر ساوه راهکارهای لازم برای تسریع در بهره‌برداری از این کنار گذر بررسی و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

وی بیان کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته به دنبال اجرایی کردن گزینه‌های ممکن با توجه به شرایط فنی و مالی پروژه هستیم تا این طرح ملی به صورت میان مدت و کوتاه مدت هر چه سریعتر به ثمر برسد و تصمیم مناسب با توجه به شرایط موجود اتخاذ شود.

وجدی با اشاره به بررسی های لازم در جریان بازدید و در نشست بررسی مشکلات کنارگذر ساوه گفت: گرینه‌های پیشنهادی برای تقاطع های کنارگذر ساوه باید در شورای ترافیک استان ظرف مدت 10 روز آینده بررسی و مناسب ترین گزینه با توجه به شرایط اقتصادی و فنی پروژه به تصویب رسیده و با مساعدت نماینده مجلس و فرماندار و با یک همکاری بین بخشی در سال جاری نهایی شده و به ثمر برسد.

وی عنوان کرد: کنارگذر شمالی ساوه از محورهای مهم استان مرکزی است که در صورت ادامه مسیر از ساوه به سمت بوئین زهرا و ادامه آن تا استان قم می تواند در راستای ایمن سازی و روان سازی بخشی از ترافیک سنگین شمال و شمال غرب کشور به مرکز و متعاقبا به جنوب و جنوب غرب کشور کارکرد بسیار خوبی داشته باشد.

معاون شرکت ساخت و زیربناهای حمل و نقل شمال غرب کشور با اشاره به اینکه طول این کنارگذر 27 کیلومتر بوده است، که به دلیل تغییرات فنی هم اکنون 20 کیلومتر آن در دست ساخت است، گفت: تاکنون حدود 36 میلیارد تومان از منابع اعتباری پیوست قانون بودجه هزینه شده است.

 

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group