چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403 | Wednesday 24 April 2024

فرماندار شهرستان زرندیه با تاکید بر اینکه هنر انقلابی، هنری پویا و ارزشمند و اشاعه دهنده ارزش‌هاست، گفت: شهید آوینی الگوی شایسته‌ای برای هنرمندان متعهد، جوان و انقلابی است.

به گزارش خبرنگار ایسنا، منطقه مرکزی هادی فدایی در نشست با اصحاب فرهنگ وهنر شهرستان زرندیه گفت: شهدای هشت سال دفاع مقدس با هدف ایجاد رفاه اجتماعی، عدالت و امنیت در جامعه رفتند و جان خود را نثار میهن اسلامی کردند.

وی ادامه داد: شهید سیدمرتضی آوینی سید شهیدان اهل قلم با قلم رسای خویش و به شکلی هنرمندانه توانست روح ایثار و فداکاری رزمندگان اسلام را به بقیه اقشار جامعه و نسل‌های بعدی انتقال دهد و این نشان از قدرت تاثیرگذاری هنر دارد.

به گزارش ایسنا، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان زرندیه هم در این نشست ضمن گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی، هنرمندان متعهد را سرمایه‌های نظام و میهن اسلامی دانست و ارج نهادن به مقام شامخ شهدا بویژه شهدای هنرمند را از وظایف مسئولین و عموم مردم دانست.

احمد جوانمرد در ادامه ضمن اشاره به برخی چالش‌ها و مشکلات فرهنگی هنری شهرستان از فرماندار درخواست کرد تا با حسن تدبیر و حمایت‌های ویژه از بخش فرهنگ در راستای ارتقای فرهنگ شهرستان و منطقه قدم بردارد.

وی نبود یک سالن آمفی تئاتر در سطح شهرستان، عدم حمایت صنایع و کارخانجات از برنامه‌های فرهنگی هنری، نگاه ضعیف به بخش فرهنگ و هنر و ... را از جمله مشکلات و معضلات فرهنگی شهرستان عنوان کرد.

در این نشست روسای انجمن‌های فرهنگی هنری، موسسات فرهنگی هنری و پیشکسوتان عرصه فرهنگ وهنر به بیان نقطه نظرات و دیدگاه‌های خویش پرداختند.

در ادامه این نشست نمایشگاه عکسی که به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی در محل نگارخانه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان زرندیه برگزار شده بود با حضور فدایی فرماندار، قناتی معاون فرماندارجوانمرد رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، احمدی بخشدار و تعداد کثیری از اصحاب فرهنگ وهنر شهرستان زرندیه افتتاح شد.

به گفته جوانمرد در این نمایشگاه تعداد 30 اثر از هنرمندان استان و کشور با موضوع هنر انقلاب اسلامی در معرض دید عموم قرار گرفته است که به مدت 10 روز آماده بازدید عموم علاقمندان است.

جوانمرد در ادامه ضمن اشاره به همکاری خانه عکاسان حوزه هنری استان مرکزی در برپایی این نمایشگاه، هدف از برگزاری آن را ایجاد انگیزه بین هنرمندان و علاقمندان به هنر عکاسی در شهرستان عنوان و ابراز امیدواری کرد در آینده‌ای نزدیک شاهد برپایی نمایشگاه‌هایی در این زمینه از هنرمندان شهرستان زرندیه باشیم.

 

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group