جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

نماینده مردم شهرستانهای ساوه وزرندیه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه فرهنگ زیربنای توسعه هر جامعه‌ای است، گفت: ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی ریشه در مشکلات فرهنگی دارند.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، محمدرضا منصوری در پنجاه و هشتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان زرندیه اظهار کرد: ریشه اکثر مشکلات متعدد اجتماعی، فرهنگی و حتی اقتصادی جامعه در فرهنگ آن جامعه است و متاسفانه مقوله فرهنگ معمولا مغفول واقع شده است.

وی گفت: فرهنگ‌سازی در زمینه‌های مختلف از جمله نظم عمومی، تعهد کاری، صداقت و.... می تواند موجبات رشد و توسعه یک جامعه را فراهم آورد.

وی به نقش غیرقابل انکار فرهنگ در توسعه جامعه اشاره کرد و گفت: باید از تمامی ظرفیت های مادی و معنوی برای پیشرفت فرهنگی جامعه استفاده کنیم تا اصلی ترین دغدغه کشور و رهبر معظم انقلاب در حوزه فرهنگ برطرف شود.

منصوری در ادامه اظهار کرد: جلسات شورای فرهنگ عمومی یکی از مهمترین جلسات تصمیم ساز در هر شهرستان و استان است و عالیترین مرجع تصمیم‌سازی در حوزه فرهنگی به شمار می رود.

وی تاکید کرد: در پیشرفت فرهنگی باید علاوه بر فراهم کردن زیرساخت های توسعه فرهنگی که موجب توسعه اقتصادی و اجتماعی و توسعه در سایر حوزه ها نیز می شود به دنبال رشد آگاهی مردم، معرفت افزایی و آمادگی برای تحول و پذیرش اصول زیربنایی نظیر قانون مداری، برقراری نظم عمومی و ارتقای توانایی های علمی و اخلاقی و معنوی باشیم.

به گزارش ایسنا، در ادامه امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان زرندیه گفت: تبعیت از ولایت فقیه و ادامه راه و خط حضرت امام(ره) به ما قدرت و توان داده که بتوانیم در مقابل مشکلات بایستیم.

حجت الاسلام حسین ابراهیمی افزود: آنچه در این چهار دهه پس از انقلاب اسلامی به ما قدرت و توان داده که بتوانیم در مقابل مکر و حیله دشمنان و مشکلات موجود بایستیم تبعیت از ولایت فقیه و ادامه راه و خط حضرت امام (ره) بوده است.

وی گفت: تجربه نشان داده است که دشمن با عقب نشینی ما از مواضع و آرمان‌های انقلاب و امام(ره)خشنود و راضی نشده و هرگز با ما دوست نخواهد بود و مطمئنا ادامه این مسیر با اقتدا به ولایت فقیه و امام(ره) میسر خواهد بود.

ابراهیمی ادامه داد: اگر تاریخ اسلام را مطالعه کنیم قطعا هیچ ملتی همچون ملت ما پیدا نخواهد شد که پایبند به اصول و ارزش‌های انقلاب مانده باشد. امیدواریم این مسیر ادامه پیدا کرده و به انقلاب بزرگ حضرت قائم(عج) متصل شود.

در ادامه امام جمعه شهر پرندک و عضو شورای فرهنگ عمومی شهرستان زرندیه گفت: در فعالیت‌های فرهنگی و برگزاری مراسم مناسبتی نمی‌توان جزیره ای عمل کرد و می بایست همگام با سایر نقاط کشور و اصولی حرکت کرد.

حجت‌الاسلام سیدحسن سیدمحمدی افزود: مسئولین بویژه نمایندگان مجلس نباید در مقابل مشکلات و معضلات موجود سکوت کنند و می‌بایست همواره حق مردم را از مسئولین مطالبه کنند.

امام جمعه پرندک حمایت از فعالان فرهنگی و مدیران ارزشی را از مهمترین وظایف مسئولین سطوح عالی عنوان کرد و تشویق و ارتقاء را عاملی موثر برای ایجاد انگیزش بیشتر در این سطح دانست.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان زرندیه هم در این جلسه ضمن تشریح دستور جلسه که بحث و تبادل نظر پیرامون نحوه برگزاری مراسم مناسبتی و غیره در سال 97 بود، گفت: هدف از برگزاری برنامه‌های فرهنگی اجتماعی جهت خروجی گرفتن، تقویت ظرفیت‌های درونی و استفاده از پتانسیل‌های موجود، توزیع شهرستانی برنامه‌های فرهنگی، استفاده درست و صحیح از ظرفیت مدارس، آسیب شناسی برنامه‌های فرهنگی و مراسم بعد از برگزاری و مردمی برگزار شدن مراسم را از جمله راهکارهای هدفمند کردن مراسم مختلف در شهرستان است.

در پایان این جلسه پس از بحث و تبادل نظر مقرر شد، طی نامه‌ای از طریق اداره اماکن عمومی فرماندهی انتظامی شهرستان به تالارهای پذیرایی اعلام شود که مراسم عروسی در شب‌های شهادت ائمه اطهار(ع)، پنج روز در فاطمیه اول و هفت روز در فاطمیه دوم، ماههای محرم و صفر، ایام ضربت خوردن تا شام شهادت امام علی(ع) و شب ارتحال حضرت امام(ره)و شب پانزدهم خرداد برگزار نشود. همچنین مقرر شد موضوع مذکور در شب شهادت وشام شهادت حضرت امام جعفر صادق(ع) بعنوان امام ششم شیعیان و رئیس مذهب تشییع صدق کند.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group