جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

استاندار مرکزی بهترین راهکار توسعه کشور بویژه در شهرستان‌های مستعد مانند زرندیه را بهره گیری از توان بخش خصوصی برای سرمایه گذاری دانست و گفت: زرندیه مستعدترین شهرستان استان برای سرمایه گذاری است.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، سیدعلی آقازاده در دیدار مردمی با مردم شهرستان زرندیه در مسجد روستای تقلید آباد از توابع بخش مرکزی زرندیه افزود: دولت و مجلس با جدیت پیگیر مشکلات مردم هستند.

وی با بیان اینکه روستاهای مجتمع زرندیه که با اتحاد و انسجام به همگرایی رسیده اند، تا قبل از ارتقا به شهر فعلا در قالب شهرک از امکانات لازم برخوردار باشند، گفت: اگر وضعیت موجود کشور و استان را با سال‌های گذشته مقایسه کنیم حجم خدمات ارایه شده قابل قیاس نیست.

آقازاده با بیان اینکه انقلاب اسلامی اقدامی برای کسب نان و آب نبود، بلکه در راستای ارتقای ارزش های اسلامی در کشور بوقوع پیوست، اظهار کرد: توزیع ثروت در گذشته ناعادلانه و توزیع امکانات نامتوازن بود ولی به برکت نعمت انقلاب توزیع عادلانه و متوازن ثروت و امکانات پیگیری شد و امروز خدمات مورد نیاز به همه نقاط خاصه نقاط محروم می رسد.

وی با تاکید بر اینکه همه مسئولان از رهبری تا دهیار یک روستا پیگیر رفع مشکلات هستند، اما برخی موانع موجود، تسریع در ارائه خدمات را با مشکلاتی مواجه می کند، افزود: مشکل اشتغال یکی از مهمترین مشکلات موجود است که باید برای کاهش آن تلاش کرد.

آقازاده با بیان اینکه تلاش برای بهبود معیشت مردم ضرورت مهم کشور است، افزود: زرندیه به دلیل ظرفیت و برخورداری از استعدادهای خوب از این توان برخوردار است که مسیر توسعه اقتصادی را شتابان طی کند.

وی به وجود صنایع فعال، باغات پسته و گلخانه های متعدد در زرندیه اشاره کرد و گفت: ظرفیت های کشاورزی این شهرستان شرایط را برای سرمایه گذاری هموار کرده و با تامین زیرساخت ها این مهم امکان پذیر خواهد بود.

آقازاده اظهار کرد: احداث اولین نیروگاه سیکل ترکیبی در ساوه و زرندیه با ارزش یک میلیارد دلار برای اولین بار در کشور در حال اجراست که درآمد زیادی را برای شهرستان بهمراه می آورد و رونق اقتصادی را به دنبال خواهد داشت.

وی توسعه سرمایه گذاری را زمینه ساز عمران و آبادی دانست و گفت: این شهرستان علاوه بر ظرفیت اقتصادی و کشاورزی از ظرفیت های لازم در حوزه صنعت گردشگری و بوم گردی نیز برخوردار است که سرمایه گذاری در این بخش نیز موجب جذب گردشگر خواهد شد.

آقازاده افزود: منابع درآمدی دولت محدود است اما دولت با حمایت مردم کارهای بزرگی را به انجام رسانده و حکومت خود را موظف می داند بهترین خدمات را به مردم ارایه دهد.

وی بهترین راهکار توسعه کشور بویژه در شهرستان‌های مستعد مانند زرندیه را بهره گیری از توان بخش خصوصی برای سرمایه گذاری دانست و گفت: زرندیه مستعدترین شهرستان استان برای سرمایه گذاری است.

آقازاده با بیان اینکه تسهیل قوانین، برطرف کردن موانع ناشی از قوانین دست و پاگیر و حمایت دولت مسیر سرمایه گذاری را هموار می کند، گفت: اقدام جدی برای دو بانده کردن جاده قدیم زرندیه به ساوه از مهمترین اولویت هاست. انتقال پساب جنوب شرق تهران به زرندیه برای امور کشاورزی و صنعتی درخواستی است که از وزیر نیرو شده و موجب حفظ منابع آبی برای مصرف شرب خواهد شد.

وی دشت های ساوه و زرندیه را از دشت های بحرانی ایران عنوان کرد و افزود: وزارت نیرو برای تعادل بخشی منابع آبی این منطقه باید با انتقال پساب جنوب تهران به دشت زرندیه موجب کاهش استفاده منابع آبی در مصارف کشاورزی زرندیه شود تا بخش اعظمی از محدودیت منابع آبی برطرف شود.

وی به وام های کم بهره 6 درصدی با دوره پرداخت طولانی هشت ساله اشتغال روستایی اشاره کرد و گفت: ایجاد صنایع تبدیلی کشاورزی و صنایع دستی فرصت خوبی برای ایجاد اشتغال روستایی است.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group