جمعه 7 ارديبهشت 1403 | Friday 26 April 2024

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گفت: ایجاد اشتغال و حمایت از تولید، محور اصلی فعالیت‌های ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) است.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، محمد مخبر در آئین بهره‌برداری از فاز نخست بزرگترین گلخانه هیدروپونیک کشور در شهرستان زرندیه با تاکید بر اینکه اشتغال مهمترین دغدغه کشور است، اظهار کرد: ایران از ظرفیت های بالایی برای تقویت تولید داخلی و ایجاد اشتغال برخوردار است که می توان با عزم جدی و بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها مشکل بیکاری که اصلی‌ترین مشکل کشور است را با تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی برطرف کرد.

وی برنامه‌ریزی در حوزه اقتصاد خرد تا اشتغال و بنگاه‌های زودبازده منطبق با سیاست‌ها اقتصاد مقاومتی را مورد تاکید قرار دارد و افزود: در ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) تمامی فعالیت‌های اقتصادی که منجر به ایجاد اشتغال پایدار می شود منطبق با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است.

وی ادامه داد: امروز در حوزه اشتغال و معیشت مردم با مشکلاتی مواجه هستیم که با بهره‌گیری از توان داخلی نظیر معادن غنی، صنایع و کشاورزی و اتخاذ برنامه‌های مدون توسط کارشناسان و دلسوزان نظام می‌توان این مشکل را برطرف کرد.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) به برخی تدابیر نادرست اتخاذ شده در گذشته اشاره کرد و افزود: یکی از این تدبیر نادرست، احداث صنایع آب بر در مناطق خشک است که این صنایع از نیاز آبی بالایی برخوردار هستند اما در نقاط خشک کشور احداث شده اند و توان اداره آنها وجود ندارد و مشکلات فراوانی برای صنعت و آب در این نقاط ایجاد کرده است. در این شرایط نه تنها اشتغالی ایجاد نشده بلکه مشکلات کارگری و صنعتی بوجود آورده است.

وی با تاکید بر اینکه اشتغال به تنهایی از سوی مدیریت دولتی و دستگاه های حاکمیتی ایجاد نمی‌شود، گفت: مردم کشور ما علاوه بر اینکه از مدیریت و خلاقیت مطلوبی برخوردار هستند از سرمایه لازم برای ایجاد اشتغال و تولید برخوردارند.

مخبر با اشاره به اینکه 30 درصد نقدینگی کشور در خانه های مردم است، عنوان کرد: براساس آمارهای اعلام شده بالغ بر 34 هزار میلیارد تومان سرمایه مردمی به صورت راکد در کشور موجود است که هیچ کار اقتصادی با آن صورت نمی گیرد. در حال حاضر 6 هزار متقاضی در کشور تقاضای مشارکت کرده اند که به صورت متوسط هر کدام 20 میلیارد ریال نقدینگی اولیه دارند که اگر بتوان به درستی مدیریت کرد و با ایجاد اشتغال سرمایه راکد کشور را به چرخش درآورد بخش اعظمی از مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم برطرف خواهد شد.

وی با انتقاد از کسانی که به دنبال ایجاد روحیه یاس و ناامیدی در کشور هستند، گفت: در شرایط کنونی کشور، افراد، جریانات و رسانه‌هایی که در شیپور یاس و ناامیدی می‌دمند ضد انقلابی‌ترین کار را انجام می‌دهند. فضای مجازی یک ابزار برای اطلاع رسانی دقیق بدون تخریب و تقویت روحیه امید و نشاط در کشور است.

مخبر با تاکید بر لزوم تقویت و ایجاد انگیزه در بین مردم برای تحقق اهداف انقلاب اظهار کرد: بکارگیری خلاقیت، توان اجرایی و مدیریت مردمی که همانا مصداق مشارکت در امور است رمز موفقیت کشور در شرایط کنونی است و در کنار آن باید با رفع موانع قانونی و تسهیل در امور با وضع قوانین کارگشا و اساسی به حل مشکلات کشور بپردازیم.

وی بیان کرد: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) طی هفت سال گذشته اولویت خود را حرکت در حوزه اقتصاد مقاومتی قرار داده و با ایجاد مجتمع های کارآفرین به کمک اشتغال و تولید کشور آمده است که افتتاح این گلخانه از جمله اقدامات در این حوزه بوده است و از آنجاکه عمده کره مصرفی کشور از طریق واردات تامین می‌شود در نظر داریم در این منطقه با احداث کارخانه لبنی مانع از واردات عمده کره به کشور شویم.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در ادامه با اشاره به فرا رسیدن ماه بهمن و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی ایران شباهت بسیاری با انقلاب صدر اسلام دارد .

وی، نعمت رهبری، جامعیت اسلامی و پشتوانه مردمی را سه ویژگی مهم انقلاب اسلامی بیان کرد و گفت: پشتوانه مردمی به عنوان رکن اساسی در پیروزی انقلاب و تحقق اهداف آن مطرح است و کانون هدف دشمن هم مردم هستند، دشمن هر زمان بخواهد به نظام آسیبی وارد کند با آسیب رساندن به مردم هدفش را عملیاتی خواهد کرد.

 

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گفت: بیش از 360 هزار فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم به همت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در 31 استان کشور ایجاد شده است.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، محمد مخبر در حاشیه بهره‌برداری از فاز نخست بزرگترین گلخانه هیدروپونیک کشور در شهرستان زرندیه استان مرکزی در گفت‌و‌گو با خبرنگاران با تاکید بر اینکه نخستین ضرورت اصلی کشور ایجاد اشتغال است، اظهار کرد: محور اصلی این ستاد توانمندسازی اقتصادی و ایجاد اشتغال است که در 31 استان کشور فعالیت دارد.

وی بیان کرد: ایجاد اشتغال و تقویت دلگرمی و روحیه امید، نشاط و انگیزه در بین مردم دو وظیفه اصلی دلسوزان نظام اسلامی است چرا که مردم هم خلاقیت و هم امید به تلاش و کار مضاعف دارند که در سایه مدیریت صحیح امکان پذیر است.

مخبر تاکید کرد: درگیر کردن مردم برای ایجاد اشتغال در قالب مشارکت اجتماعی محقق خواهد شد که عصاره سیاست‌های اقتصاد مقاومتی محسوب می شود و تجربه انقلاب نشان داده است که هر زمان واگذاری امور به مردم صورت گرفته است نظیر دوران طلایی دفاع مقدس و نیز دوران سازندگی و ... توفیقات خوبی حاصل شده است و در حوزه اقتصاد نیز باید از اقتصاد دولتی به سمت اقتصاد مردم محور حرکت کنیم.

وی ادامه داد: یکی از اقدامات مهم ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) محوریت دادن به مردم است، به عنوان مثال 310 طرح اقتصادی در بنیاد برکت با مشارکت مردم ایجاد شده است و بیش از 190 مورد آن به مردم واگذار شده است، این رویکرد ادامه خواهد یافت و هر اقدامی نیز که در خارج از بنیاد برکت صورت گرفته است به این مسیر هدایت شده است و رویکرد آن مردم محوری خواهد بود.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) از سرمایه‌گذاری حدود 100 میلیارد تومانی طرح‌های اقتصادی در شهرستان زرندیه توسط این ستاد خبر داد و گفت: میزان سرمایه گذاری این گلخانه در فازهای دوم و سوم تا 250 میلیارد تومان افزایش پیدا خواهد کرد.

وی از راه اندازی گاوداری 10 هزار راسی در این منطقه خبر داد و افزود: با احداث این گاوداری یک کارخانه تولید فرآورده های لبنی احداث خواهد شد و امید است ظرف سه سال آینده با افزایش میزان سرمایه گذاری تا 350 میلیارد تومان علاوه بر ایجاد اشتغال در منطقه از بخش اعظم واردات کره به کشور جلوگیری شود و در این حوزه توان داخلی تولیدی ارتقا یابد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group