پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 | Thursday 25 April 2024

امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان زرندیه گفت: رعایت حقوق شهروندی زمینه ساز تقویت رضایت عمومی در جامعه است .

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، حجت‌الاسلام حسین ابراهیمی در پنجاه وهفتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان زرندیه با اشاره به اتفاقات اخیر و نارضایتی مردم از وضع موجود ادامه داد: اصل و اساس نظام مقدس جمهوری اسلامی بر دو پایه اسلامیت و جمهوریت استوار است که اصل جمهوری اسلامی هم در ابتدا انتخاب خود مردم بوده است.

وی افزود: اگر به خواسته‌ها و نیازهای مردم توجه شود قطعا اتفاقاتی نظیر حوادث اخیر رخ نخواهد داد که جامعه دچار التهاب شود و عده‌ای بخواهند سوء استفاده کنند و نظم و آرامش جامعه را بر هم بزنند.

امام جمعه زرندیه ادامه داد: ادارات و نهادها می‌بایست پاسخگوی مردم بوده و حتی اگر نمی‌توانند به جهت موانع قانونی خواسته مردم را تامین کنند با اخلاق و رفتار خوب رضایت عمومی را بدست آورند.

به گزارش ایسنا، احمد جوانمرد رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان زرندیه با تشریح دستور جلسه، آموزش و فرهنگ‌سازی را یکی از مهمترین راهکارهای رعایت حقوق شهروندی ذکر کرد و گفت: فرهنگ رعایت حقوق شهروندی می‌بایست در جامعه نهادینه شود و این مهم میسر نخواهد شد مگر با انجام دقیق و درست وظایف محوله به ادارات و نهادهای مختلف که آن هم با مشارکت بین بخشی میسر خواهد شد.

براساس این گزارش، در ادامه اعضای شورای فرهنگ عمومی شهرستان زرندیه به بیان نقطه نظرات خویش پرداختند.

تهیه و تدوین منشور حقوق شهروندی و توزیع در بین ادارات و نهادها از جمله مصوبات این جلسه بود و مقرر شد آموزش وپرورش و دانشگاه‌ها همچون گذشته نسبت به آموزش و فرهنگ‌سازی رعایت حقوق شهروندی در بین دانش آموزان و دانشجویان اقدام کنند.

همچنین مقرر شد فرمانداری به اعضای شورای اداری شهرستان تاکید کند تا نسبت به نصب منشور اخلاقی کارکنان در محل اداره اقدام کنند و موضوع رعایت حقوق شهروندی در دستور کار شورای اداری شهرستان قرار گیرد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group