پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 | Thursday 25 April 2024

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم باید هوشیار باشند و فرزندان خود را نیز آگاه کنند تا فریب دست‌های ناپاک برون مرزی را نخورند.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، محمدرضا منصوری در نشست صمیمی اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان زرندیه درباره اغتشاشات اخیر گفت: اتفاقات اخیر با توجه به اعلام عناد و دشمنی امریکا و عربستان قابل پیش‌بینی بود، از طرفی برخی جوانان و نوجوانان به علت مشکلات موجود به صورت صلح آمیز خواستند صدایشان را به گوش مسئولان برسانند، اما برخی اغتشاشگران به قصد ایجاد اختلال در کشور، به اموال عمومی خسارت زدند که اکثر آنها شناسایی شده‌اند.

وی با اعلام پاسداری از ایران اسلامی، انقلاب، خون شهدا و مقام معظم رهبری؛ از اقدامات کلیه نیروهای امنیتی، نظامی و انتظامی، بسیج و سپاه پاسداران و نیروهای امدادی در اتفاقات اخیر قدردانی کرد.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس در ادامه با اشاره به محدود شدن بودجه‌ها، ابراز امیدواری کرد که این نشست‌ها منجر به پیگیری مطالبات مردم شود.

وی با بیان اینکه بیش از 20 درصد جمعیت استان مرکزی در ساوه و زرندیه زندگی می کنند، اظهار کرد: متاسفانه برخی از روستاهای زرندیه از روستاهای سیستان و بلوچستان وضع بدتری دارند.

منصوری با اشاره به گازرسانی به 98 درصد روستاها، گفت: بخش خرقان منطقه سردسیری است، اما نرخ گاز آن عادی محاسبه می‌شد و 10 سال بود که مردم از مسئولان می‌خواستند که نرخ گاز آنها مانند مناطق سردسیری محاسبه شود که با پیگیری‌های انجام شده، این مهم محقق شد.

وی با بیان اینکه بودجه‌های استانی تنها پنج درصد بودجه‌های کشوری هستند، اضافه کرد: بودجه زرندیه رتبه هشتم استان بود که با پیگیری‌های انجام شده به صدر بودجه‌های استان رسید.

این نماینده مردم در خانه ملت در ادامه با بیان اینکه با راه اندازی آزادراه زرندیه به مشهد، انقلابی در راه‌های کشور ایجاد خواهد شد، افزود: همچنین بهره‌برداری از خط آهن تهران – کرمانشاه که در ساوه و زرندیه نیز ایستگاه دارد، تردد به پایتخت و غرب کشور را آسان‌تر می‌کند.

وی از انتقال اورژانس هوایی کل کشور به زرندیه خبر داد و گفت: زمینی به مساحت 30 هکتار برای این اورژانس در نظر گرفته شده که 20 هکتار آن توسط استان تامین و مابقی به عهده دولت است.

منصوری با تاکید بر اینکه دوبانده شدن و اصلاح جاده زرندیه به ساوه در اولویت است، بیان کرد: این مهم در بودجه تحت عنوان اصلاح جاده رنگرز پرندک منظور شده است و منتظر تامین اعتبار و برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار هستیم.

به گفته وی، حقوق محرومان در کمیته امداد و بهزیستی 300 درصد افزایش داشته و هر سال 10 درصد نیز اضافه خواهد شد.

منصوری با اشاره به افزایش سه کیلومتری محدوده شهر مامونیه، گفت: در حال اخذ دستور این افزایش به سمت اداره هلال احمر و بیمارستان امام رضا (ع) در جاده قدیم زرندیه ساوه هستیم.

وی افزود: 3.5 میلیون کارمند در ایران مشغول به کار هستند اما ژاپن که دو برابر ایران جمعیت دارد تنها 350 هزار کارمند دارد، به این ترتیب در چند سال آینده نصف کل بودجه کشور به بازنشسته‌ها پرداخت خواهد شد.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس صادرات را با توجه به افزایش 5 برابری نرخ دلار، تنها راه پیش رو برای عبور از مشکلات اقتصادی اعلام کرد و گفت: همچنین اصلاح آموزش و پرورش منجر به برطرف شدن مشکل اشتغال می‌شود. باید دانش آموزان از ابتدا استعدادیابی شده و در رشته‌های مورد علاقه‌شان تحصیل کنند.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group