پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 | Thursday 25 April 2024

رئیس سازمان امور عشایری استان مرکزی گفت: 90 درصد جمعیت عشایری استان مرکزی در شهرستان ‌ های ساوه و زرندیه سکونت دارند.

علی اکبر منصوری در گفت ‌ وگو با خبرنگار ایسنا، منطقه مرکزی، با اشاره به جمعیت پنج هزار نفری عشایر استان مرکزی در قالب 800 خانوار براساس آمار سرشماری، اظهار کرد: از مجموع 90 درصد جمعیت عشایری ساوه و زرندیه 60 درصد آن ساکن زرندیه و 30 درصد ساکن ساوه هستند و 10 درصد مابقی نیز در راوه دلیجان و خمین زیست موقت دارند.

وی بیان کرد: 19 کانون عشایری در ساوه، 21 کانون در زرندیه، یک کانون در راوه دلیجان و یک کانون در قره کهریز خمین وجود دارد که در شهرستان زرندیه مناطق قطعه چهار و قطعه سه و قطعه خرقان و در شهرستان ساوه مناطق ییلاقی گزل دره، شریف آباد، رزن همدان و قشلاقی انجیلاوند، کوهپنگ، حاجی آباد و طرازناهید است.

منصوری در ادامه با اشاره به حمایت دولت از طرح ‌ های اشتغالزایی روستایی و عشایری اظهار کرد: میزان اعتبارات عشایری استان مرکزی با افزایش قابل توجه در سال جاری به 20 میلیارد ریال رسیده است که از محل صندوق توسعه ملی و نیز ماده 10 و 12 خشکسالی تامین شده و با سود چهار درصد و بازپرداخت پنج ساله به عشایر استان پرداخت شده است.

وی بیان کرد: بالغ بر 10 میلیارد ریال از این اعتبارات جذب و به عشایر پرداخت و برای 10 میلیارد مابقی نیز متقاضیان به بانک عامل معرفی شده اند.

منصوری با اشاره به ارائه طرح ‌ های اشتغالزایی عشایر استان اظهار کرد: تسهیلات اشتغالزایی از سوی صندوق توسعه ملی برای تکمیل و تقویت زنجیره تولید گوشت که اصلی ترین و مهمترین طرح اشتغالزایی عشایر است در دستور کار قرار دارد و به حدود 70 خانواده عشایری استان در شهرستان ‌ های ساوه، زرندیه و دلیجان پرداخت می شود.

 

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group