پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 | Thursday 25 April 2024

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زرندیه گفت: 17 روستای بخش خرقان از توابع این شهرستان مشمول اجرای قانون رفع تداخلات اراضی کشاورزی هستند.

احمد قره بیگلو در گفت ‌ وگو با خبرنگار ایسنا، منطقه مرکزی، به برخی اختلافات بین کشاورزان و منابع طبیعی اشاره کرد و افزود: وزارت جهادکشاورزی با ابلاغ قانون رفع تداخلات توانست بخش اعظمی از اختلافات کشاوزران با منابع طبیعی در خصوص زمین ‌ های زراعی را برطرف کند. بدین گونه که روستاها به صورت کلی بررسی و سوابق اصلاحات اراضی، منابع طبیعی و مستثنیات مالکین بررسی و اگر سوابقی موجود باشد، رفع اختلاف خواهد شد.

وی بیان کرد: هم اکنون برای بالغ بر چهار هزار و 500 هکتار از اراضی بخش خرقان زرندیه در سایه اجرای این قانون تشکیل پرونده شده و مشکلات این روستاها با منابع طبیعی بررسی و اگر حقی از کشاورزان محرز شد در کمیسیون مربوطه در استان بررسی و تعیین تکلیف خواهد شد.

وی تاکید کرد: گرچه اکثر روستاهای بخش خرقان چنین مشکلی را با منابع طبیعی دارند اما در سایه اجرای این قانون تلاش خواهیم کرد تا با نقشه برداری و تکمیل مدارک، پرونده‌های تشکیلی را به استان ارسال کنیم و امیدواریم تا ظرف یک سال آینده مشکل کشاورزان شهرستان با منابع طبیعی برطرف شود.

قره بیگلو عملیاتی شدن این قانون را اقدامی ارزشمند در راستای رفع تداخلات اراضی ملی، دولتی و مستثنیات کشاورزان و موجب کاهش اختلافات ملکی باقیمانده در طول سالیان گذشته عنوان کرد و افزود: اصلی‌ترین دغدغه کشاورزان از این طریق برطرف و موجب حفظ حقوق متقابل دولت و مردم خواهد شد.

به گفته مدیر جهادکشاورزی شهرستان زرندیه در این کمیسیون کشاورزانی که اراضی آنها با اراضی ملی تداخل دارد و تاکنون تعیین تکلیف نشده اند با انجام تحقیقات محلی از افراد مورد وثوق و مطلع و نیز نظریه شورای اسلامی و بازدید میدانی کارشناسان و تهیه نقشه لازم شناسایی می شوند و صورتجلسه اصلاحی و رفع تداخلی به کمیسیون استانی در سازمان جهاد کشاورزی ارسال می شود تا ضمن تعیین تکلیف اراضی اصلی‌ترین مانع در تقویت تولیدات کشاورزی از میان برداشته شود.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group