جمعه 7 ارديبهشت 1403 | Friday 26 April 2024

فرماندار زرندیه گفت: ارتقای بهره‌وری کشاورزی این شهرستان، متاثر از بهره مندی از دانش فنی نظام صنفی کشاورزی است.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، جعفر نخستین در جمع هیئت رئیسه و اعضای نظام صنفی کشاورزی شهرستان زرندیه، افزود: فعالیت نظام صنفی کشاورزی موجب افزایش تولید در واحد سطح و تولید محصولات کشاورزی از نظر کمی و کیفی شده است.

وی کمک به توسعه کشاورزی و تسهیل در امور مربوط به این حوزه را از مزایای فعالیت نظام صنفی کشاورزی برشمرد و افزود: بسیاری از مشکلات حوزه کشاورزی شهرستان در سایه تدبیر و هماهنگی بین کشاورزان عضو نظام صنفی برطرف شده است.

فرماندار زرندیه خواستار ارائه برنامه‌های کوتاه مدت و بلند مدت از سوی متخصصین و کارشناسان نظام صنفی کشاورزی شهرستان شد و از مسئولان خواست تا ضمن حمایت از این طرح های کارشناسی شده زمینه اجرایی شدن آن را فراهم و امور مربوط به آن را تسهیل بخشند.

به گزارش ایسنا، امام جمعه زرندیه نیز رونق اقتصادی و تقویت تولید ملی را در سایه رونق کشاورزی و عرضه محصولات با کیفیت بالا بیان کرد.

حجت الاسلام حسین ابراهیمی از کشاورزی به عنوان پاک ‌ ترین، شریف ترین، حلال ‌ ترین و دوست داشتنی ترین شغل نزد خدای تعالی یاد کرد و گفت: شغل کشاورزی احیا کننده زمین و موجب برکت در زندگی می ‌ شود و دو شغل کشاورزی و دامداری در شان انبیای الهی از سوی خدای تعالی پسندیده شده است.

وی بیان کرد: پیامبر اکرم(ص) کشاورزان را بهترین مخلوق خدای تعالی توصیف می ‌ فرمودند و همواره در زندگی روزمره خویش هر جا که قدم می ‌ گذاشتند دستور به حفر قنات و احیای زمین و کشاورزی و زراعت می ‌ دادند.

وی ادامه داد: حرفه مقدس کشاورزی و دامداری مورد تاکید اسلام است و خدای تعالی چون انسان را از زمین خلق کرده است لذا از انسان می ‌ خواهد تا زمین را آباد کند از این رو انبیاء و اولیای الهی همواره به کشاورزی و زراعت اهتمام داشتند.

امام جمعه زرندیه از زمین به نوعی به عنوان مادر انسان تعبیر کرد و افزود: خدای تعالی در آیه 61 سوره هود از انسان می ‌ خواهد که زمین را آباد کرد کند و هیچ آبادانی برای زمین بهتر از کشاورزی نیست.

وی خاطرنشان کرد: کشاورزی نه تنها آلایندگی زیست محیطی ندارد بلکه با زراعت و باغبانی و کاشت نهال و کشاورزی می ‌ توان هوا را تلطیف و فضای سبز را توسعه داد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group