جمعه 7 ارديبهشت 1403 | Friday 26 April 2024

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان زرندیه گفت: نرم مطالعه کتاب در جامعه مطلوب نیست و فرهنگ کتابخوانی ضعیف شده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان زرندیه در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، منطقه مرکزی، با اشاره به برگزاری بیست و پنجمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار "آینده روشن با خانواده کتابخوان"، گفت: متاسفانه فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه کنونی بسیار ضعیف شده و رو به فراموشی است.

وی ورود رسانه‌های الکترونیکی از جمله اینترنت، شبکه‌های مجازی و... را از مهمترین عوامل کم توجهی به کتاب و کتابخوانی عنوان کرد و افزود: ضعف محتوایی و عدم جذابیت تعدادی از کتاب‌های چاپ شده نیز از دیگر عوامل این مهم است.

جوانمرد ادامه داد: فرهنگ کتاب و کتابخوانی می‌بایست از دوران طفولیت در افراد جامعه نهادینه شود تا شاهد افزایش نرم مطالعه در کشور باشیم.

وی برگزاری نمایشگاه‌های کتاب و ارائه کتاب با تخفیف، برگزاری مسابقات کتابخوانی، اهدای کتاب و ... را از جمله راهکارهای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه دانست.

دبیر انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان زرندیه در ادامه به تشریح برنامه‌های هفته کتاب و کتابخوانی در این شهرستان پرداخت و گفت: برپایی نمایشگاه کتاب در محل کتابخانه عمومی امام علی(ع) شهر مامونیه، برگزاری جلسه نقد کتاب زرند و خرقان نوشته محمدعلی چراغی در محل کتابخانه عمومی امام علی(ع) با حضور دکتر سیدمهدی طباطبایی و دکتر رحیم طاهر به عنوان منتقد، برگزاری مراسم اختتامیه چهارمین دوره مسابقات نقاشی شور حسینی در مسجد حضرت فاطمه زهرا(س) شهر مامونیه از جمله برنامه‌های این هفته است.

وی برگزاری پنج نشست کتابخوان در محل کتابخانه‌های عمومی شهرستان و حوزه علمیه خواهران، عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی شهرستان، دیدار کتابداران و اهل قلم با فرماندار، اهداء کتاب به کتابخانه‌های عمومی و بازدید فرماندار، ائمه جمعه و مسئولین شهرستان از کتابخانه‌های عمومی را از جمله برنامه‌های تدارک دیده شده این شهرستان در هفته کتاب وکتابخوانی عنوان کرد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group