جمعه 7 ارديبهشت 1403 | Friday 26 April 2024

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان زرندیه گفت: در جلسه انجمن تعزیه شهرستان مصوب شد که سومین سوگواره تعزیه شهرستان زرندیه برای سومین سال متوالی در آبانماه سال جاری همزمان با دهه اول ماه صفر در محل حسینیه سیدالشهداء(ع) امیرآباد زرند برگزار شود.

احمد جوانمرد در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، منطقه مرکزی، از حضور دکتر متین رضوانی‌پور، دکتر مسلم نادعلی‌زاده و مهندس قاسم هادی‌پور به عنوان هیئت داوران سوگواره سوم خبر داد و از مساعدت بنیاد علمی فرهنگی تعزیه و همایش‌های آئینی کشور در این راستا قدردانی کرد.

وی افزود: در این سوگواره از نفرات برتر بخش‌های مختلف موافق خوان برتر، مخالف خوان برتر، بچه خوان برتر، زن خوان برتر، لباس، طراحی صحنه و موزیک به انتخاب هیئت داوران تقدیر بعمل خواهد آمد.

وی از برگزاری کارگاه‌های تخصصی تعزیه در حاشیه این سوگواره خبر داد و گفت: امید است بتوان با برگزاری چنین برنامه‌هایی در راستای رشد و اعتلای هنر ارزشی و مذهبی تعزیه قدم برداشت.

جوانمرد با اشاره به اینکه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان متولی جنبه هنری تعزیه اقدام به راه‌اندازی انجمن تعزیه‌خوانان و برگزاری دو سوگواره طی سال‌های گذشته کرده است، افزود: تعزیه علاوه بر ارزش هنری و تاثیرگزاری بالا یکی از مراسم مذهبی مردم از دیرباز بوده است و امیدواریم دستگاه‌های مرتبط در راستای ساماندهی این حرکت مردمی بعنوان یکی از شعائر اسلامی اقدام کنند.

 

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group