جمعه 7 ارديبهشت 1403 | Friday 26 April 2024

امام جمعه زرندیه گفت: کاهش آمار جرائم در ماه محرم متاثر از دینداری و تقویت بنیه اعتقادی مردم است.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، حجت الاسلام حسین ابراهیمی در پنجاه وپنجمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان زرندیه با دستور جلسه بحث و تبادل نظر پیرامون مراسم اربعین حسینی گفت: ایام سوگواری اباعبدالله‌الحسین(ع) موجب شده است که آمار جرائم و بزهکاری کاهش چشم‌گیری داشته باشد.

وی افزود: رسانه‌های بیگانه بیش از 11 ماه از سال را تلاش می‌کنند تا با خوراک فکری جوانان ما را گمراه کنند، اما طی این دهه تمام نقشه‌هایشان نقش بر آب می‌شود.

امام جمعه زرندیه ادامه داد: برگزاری مراسم اربعین که سابقه دیرینه‌ای دارد چند سالی است که به برکت انقلاب اسلامی پررنگ‌تر شده است.

وی در ادامه گفت: مراسم اربعین حسینی به بخش مهم تقسیم می‌شود که یکی برگزاری تجمع بزرگ هیئت‌های عزاداری در مرکز شهرستان و دیگری خدماتی است که می‌توان به زائرین اربعین ارائه داد.

در ادامه جعفر نخستین فرماندار شهرستان زرندیه با اشاره به حوادث اخیر لاس وگاس آمریکا گفت: مردم و دولت ما همواره حملات تروریستی را محکوم کرده و می‌کند.

وی بیان کرد: آمریکا باید بداند پشت پرده تمام جنگ‌های نیابتی و تروریستی در نقاط مختلف جهان صهیونیست‌ها هستند.

فرماندار زرندیه در ادامه با اشاره به کمیته‌های مختلف ستاد برگزاری مراسم اربعین از دستگاه‌های ذیربط خواست تمام تلاش خود را در راستای اجرای برنامه ها بکار گیرند.

احمد جوانمرد رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان زرندیه نیز ضمن تشریح دستور جلسه از زحمات و هماهنگی تمامی مسئولین هیئت‌ها و تعزیه‌خوانان و دستگاه‌های امنیتی در هرچه با شکوه‌تر برگزار شدن مراسم عزاداری دهه اول محرم تقدیر و تشکر کرد.

وی از گروه‌های تعزیه خواست تا با مراجعه به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پروانه فعالیت اخذ کرده و دارای شناسنامه شوند.

به گزارش ایسنا، در این جلسه مقرر شد تجمع بزرگ اربعین حسینی در محل امامزاده سیدمنصور(ع)شهر مامونیه با حضور هیئت‌های عزاداری شهرستان برگزار شود. همچنین مصوب شد مسئولین هیئت‌های عزاداری با مراجعه به اداره تبلیغات اسلامی مشخصات خود را ثبت و شناسنامه‌دار شوند. گروه‌های تعزیه خوانی نیز مدارک خود را به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ارائه تا برای آنها مجوز فعالیت صادر شود.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group