پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 | Thursday 25 April 2024

فرمانده سپاه ناحیه زرندیه گفت: تقویت قدرت و توان بازدارندگی منوط به حفظ روحیه شهادت طلبی و تقویت فرهنگ ایثار و شهادت بجا مانده از دوران دفاع مقدس است.

سرگرد پاسدار محمد مهجوری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، منطقه مرکزی، افزود: دفاع مقدس برگ زرینی در تاریخ افتخار جمهوری اسلامی ایران است، که باید این برگ زرین برای همیشه تاریخ جاودان بماند تا آیندگان فداکاری‌ها و دلاور مردی‌های رزمندگان عزیز را فراموش نکنند.  

وی افزود: امسال با توجه به تقارن هفته دفاع مقدس با هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر برخی از برنامه‌ها به صورت تلفیقی انجام می‌شود که بیش از 65 عنوان برنامه در این هفته پیش بینی شده است.

فرمانده سپاه زرندیه گفت: برنامه‌های هفته دفاع مقدس هر ساله با هدف یادآوری رشادت‌های رزمندگان و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس و همچنین اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت برگزار می‌شوند.

وی خاطر نشان کرد: حفظ و تکریم دفاع مقدس و افتخارآفرینان آن متعلق به همه اقشار جامعه است. از این رو همه باید برای گرامیداشت این ایام به نحو شایسته تلاش کنند.

سرگرد مهجوری افزود: دفاع مقدس مختص یک هفته نیست و همانطور که افتخارآفرینان این عرصه متعلق به تمام اقشار جامعه بودند، مسئولیت تکریم این هفته مخصوص یک گروه خاص نیست و متعلق به همه مردم ایران است.

وی جلوگیری از تحریف و تلاش برای ترویج فرهنگ ایثار و فداکاری را دو مسئله مهم مورد تاکید مقام معظم رهبری عنوان کرد و گفت: وظیفه ما جلوگیری از فراموشی دفاع مقدس و تحریف این فرهنگ است . باید دفاع مقدس را گنجینه‌ای بدانیم و باید بر روی آن سرمایه‌گذاری کنیم.

وی دفاع مقدس را مظهر حماسه، آرمانخواهی، ایثار، از خودگذشتگی و حکمت نامید و گفت: امروز فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس توانسته کشورهایی همچون سوریه، عراق، لبنان، یمن، فلسطین، بحرین و دیگر کشورها را نجات دهد. ما باید این فرهنگ را پررنگ کنیم زیرا موفقیت‌های امروز خود را مدیون فرهنگ دفاع مقدس هستیم.

فرمانده سپاه زرندیه در انتها با تشریح برنامه‌های اجرایی در هفته دفاع مقدس برگزاری یادواره شهدای شهرهای زاویه، پرندک، مامونیه و یادواره محله روستای موسی آباد، گردهمایی رزمندگان دفاع مقدس با عنوان "یادگاران جاوید"، افتتاح سه سالن ورزشی در شهرهای مامونیه، پرندک و خشکرود را بخشی از این برنامه ها اعلام کرد.

وی برگزاری شب شعر و خاطره، نمایش فیلم در مساجد و پایگاه‌های مقاومت بسیج، مسابقات متنوع فرهنگی، هنری، ورزشی و قرآنی، پیاده‌روی خانوادگی ، اعزام اکیپ پزشکان متخصص به مناطق محروم، نمایش خیابانی،  ایجاد نمادین سنگر در ورودی پایگاه‌های مقاومت بسیج ، برگزاری مجمع بسیجیان شهرستان، اجرای برنامه یک مسجد یک فرمانده  یک خاطره و ... را از دیگر برنامه‌ها اعلام کرد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group