جمعه 7 ارديبهشت 1403 | Friday 26 April 2024

سه قطعه سكه قديمي با قدمت 2 هزار ساله به همراه دو كتيبه سنگي با خطوط ميخي تقلبي در عمليات دستگيري يك كلاهبردار سابقه دار در زرنديه كشف شد .

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ محمدرضا روشن‌دل‌ عنوان کرد: در پي دريافت خبري مبني بر فعالیت فردی در شهرستان زرنديه، در زمينه خريد و فروش و نگهداري اشياء عتيقه، بررسي موضوع در دستور كار مأموران پليس آگاهی این شهرستان قرار گرفت .

وی افزود: فرد مورد نظر كه از كلاهبرداران سابقه‌دار بود، پس از شناسایی، تحت مراقبت نامحسوس پلیس قرار گرفت و در زمان فروش سه قطعه سکه تاریخی به شهروندان، طي عملياتي از سوی مأموران پلیس آگاهی شهرستان دستگیر شد .

فرمانده انتظامی شهرستان زرندیه بیان کرد: پس از هماهنگي با مرجع قضائي و در بازرسي از منزل فرد مورد نظر نیز تعداد 2 تخته سنگ که نقش‌های کتیبه‌ای و خط میخی در پیکره آنها مشهود بود و به صورت پنهانی نگهداری می‌شد، کشف شد .

وی با اشاره به نظر کارشناسان میراث فرهنگی مبنی بر قدمت 2 هزار ساله سه قطعه سکه کشف شده گفت: ‌کارشناسان میراث فرهنگی در ادامه تحقیقات میدانی خود بر روی تخت سنگ‌های مکشوفه، این اشیاء کشف شده را فاقد ارزش تاریخی، تقلبی و ابزاری برای سوء استفاده و کلاهبرداری از افراد ساده لوح دانستند .

سرهنگ روشن‌دل افزود: پس از تحویل اشیاء مكشوفه به سازمان ميراث فرهنگي، متهم دستگیر شده پس از تشکیل پرونده، برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضائی معرفی و با صدور قرار قانونی روانه زندان شد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group