جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

امام جمعه موقت تهران گفت: یادواره شهدای والامقام مصداق باران رحمت الهی است.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، آیت الله سید احمد خاتمی در آئین یادواره 432 شهید و چهار شهید گمنام شهرستان زرندیه که در مسجد جامع شهر مامونیه مرکز این شهرستان برگزار شد، با تاکید بر اینکه شهدا انصارالحسین (ع) هستند، افزود: شهدا به عنوان باران رحمت الهی حق بزرگی بر گردن ما دارند و شهدایی نظیر شهدای غواص یک ملت را به حرکت درآورد.

وی بیان کرد: شهیدی مانند شهید حججی در فضایی که می رفت تا بعضی با رفتار خود ارزش‌های اسلامی را خدشه‌دار کنند با نثار خون خود و آن جانفشانی عظیم به داد این کشور رسید.

وی با تاکید بر اینکه ما بازماندگان شهدا به باران رحمت الهی نیازمندیم، تصریح کرد: یادواره شهدا مانند باران رحمت الهی بر سر ما بازماندگان از قافله شهدا نازل می‌شود و خوشا به سعادت 432 شهید این شهرستان که عزای آنان برای ما مایه رحمت الهی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه شهادت هدیه خداست، افزود: شهدای غواص، شهدای مدافع حرم، شهدای حادثه منا و شهدای گمنام و همه شهدای عزیز افتخارات این ملت هستند.

وی با اشاره به اینکه شهدای مدافع حرم سه مدال هجرت، جهاد و شهادت را بر گردن خود با افتخار آویزان کرده‌اند، افزود: به برکت مجاهدت این شهدای عزیز است که انقلاب اسلامی پس از 38 سال در برابر طوفان توطئه‌ها مثل سرو برافراشته و قامت کشیده است.

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر هدفمند بودن مجالس بزرگداشت شهدا به عنوان انصار الحسین (ع)، اظهار کرد: مجلس شهدا زبان قال و حال است یعنی در مجلس شهدا بر پیروی از خط سرخ آنان و ایستادگی در برابر زیاده‌خواهی‌های دشمنان تاکید می‌کنیم.

وی خواستار ایستادگی در برابر زیاده‌خواهی و توطئه‌افکنی دشمنان و مستکبران عالم به تبعیت از شهدای عزیز شد و تصریح کرد: در مجلس شهدا با این مجاهدان الهی پیمان می‌بندیم که حججی‌وار در برابر توطئه افکنی دشمنان بایستیم و آمدیم تا با شهدا بیعت ببندیم. راهی که شهدای عزیز در پیش گرفتند را ادامه خواهیم داد.

آیت الله خاتمی در ادامه به تشریح 10 ویژگی برای بیعت با شهدای عزیز پرداخت و گفت: بیعت با شهیدان یعنی بیعت با اسلام و ارزش‌های الهی چرا که تمام مقصد ما مکتب ماست و تشکیل انقلاب اسلامی برای به صحنه آوردن اسلام عزیز شکل گرفت.

وی بیعت با شهدا را بیعت با فرهنگ شهادت دانست که همانا معامله با خداست و گفت: شهادت پیروزی محض است و هیچ باختی در شهادت وجود ندارد. شهیدان شخصیت‌های بهشتی هستند که حتی در بهشت انبیای الهی در برابر آنان با احترام می‌ایستند. شهید ولی خداست و اولیای خدا مقرب درگاه الهی هستند.

وی فرهنگ بیعت با شهیدان را زمینه ساز فرهنگ مقاومت بیان کرد و افزود: منش شهدا مقاومت و خستگی ناپذیری است و ما ملت ایران با شهدا پیمان می‌بندیم که در برابر تحریم‌های دشمنان ایستاده ایم و نه تنها از این تحریم‌ها خسته نمی‌شویم بلکه دشمن را نیز خسته خواهیم کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیعت با شهیدان را مصداق بیزاری و تنفر از دشمنان بیان کرد و گفت: مذاکره‌کنندگان کشور ما صادقانه وارد مذاکره شدند اما استکبار جهانی همچنان نشان داد که پیمان شکن است و قابل اعتماد نیست.

وی بیعت با شهیدان را مصداق تقویت فرهنگ عفاف و حجاب در بین مردان و زنان دانست و افزود: گسترش فحشا و فساد برنامه دشمن در جنگ نرم و تهاجم فرهنگی است از این رو باید با حفظ حجاب و عفاف با شهیدان بیعت کنیم.

وی بیعت با شهیدان را مصداق وحدت در آرمان حق بیان کرد و گفت: در کشور ما با وجود اختلاف سلیقه‌ها، اما وقتی پای حفظ نظام و دستاوردهای انقلاب اسلامی به میان می‌آید وحدت ملی و انسجام اجتماعی در کشور حکمفرماست. دشمنان دیدند که پس از 38 سال از تشکیل انقلاب ملت ایران همچنان پای آرمان‌های نظام ایستاده‌اند و حضور 73 درصدی در پای صندوق‌های رای دلیلی بر این ادعاست. این وحدت ملی و این حضور در صحنه موضوعی است که در بسیاری از کشورهای مدعی وجود ندارد.

امام جمعه موقت تهران بیعت با شهیدان را بیعت با ولایت بیان کرد و گفت: دشمنان نظام اسلامی در پی سایش ولایت هستند اما کور خوانده‌اند چرا که ملت ایران تا پای جان و تا آخرین نفس و تا آخرین نفر حامی ولایت هستند.

وی بیعت با شهیدان را نماد ایثار و تقدیم جان برای حفظ اسلام عنوان کرد و گفت: بیعت با شهیدان رهروی از راه شهیدان است و بر ماست که قدر نظام اسلامی را بدانیم و از آرمان‌های آن صیانت کنیم و با عشق به اهل بیت (ع) و عمل به سیره آن بزرگواران با شهیدان تجدید پیمان کنیم.

به گزارش ایسنا، امام جمعه شهرستان زرندیه نیز گفت: برگزاری دومین یادواره شهدای 432 قله سرافراز شهرستان زرندیه بیانگر آن است که مردم این شهرستان مردمی ولایتمدار و شهیدپرور هستند.

حجت‌الاسلام حسین ابراهیمی افزود: آنچه امروز ملت ایران به برکت خون مطهر شهدا کسب کرده‌اند عزت، افتخار و سربلندی و استقلال این کشور است.

وی با تاکید بر اینکه دفاع همچنان باقی است، افزود: تا زمانی که جبهه حق و باطل وجود دارد دفاع همچنان باقی است و ما مدیون شهیدانی هستیم که به ما درس ایثار و شهادت آموختند و برای دفاع از اسلام همواره آماده‌ایم.

امام جمعه زرندیه افزود: شهرستان زرندیه علاوه بر تقدیم 432 شهید سرافراز و 520 جانباز و 20 آزاده دلاور افتخار حضور چهار شهید گمنام را در این خطه از میهن اسلامی دارد.

مداحی و عزداری در رثای امام باقر(ع) و نوحه‌خوانی در مقام شهدا، پخش کلیپ شهدا، شعرخوانی و برپایی نمایشگاه فرهنگی و ماکت عملیات‌های دوران دفاع مقدس از دیگر برنامه‌های این مراسم باشکوه بود که با حضور حداکثری مردم شهرستان زرندیه برگزار شده بود.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group