پنجشنبه 9 فروردين 1403 | Thursday 28 March 2024

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی بر لزوم خواستار تطبیق بیشتر فرآیند اخذ تسهیلات بانکی با شرایط کشاورزان شد.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، کامبیز عباسی در سومین نشست سالانه نمایندگان فروش و خدمات پس از فروش تراکتور LS کره جنوبی سراسر کشور که به میزبانی مجتمع کشت و صنعت فدک زرندیه برگزار شد، افزود: در راستای حمایت از کشاورزان باید به گونه‌ای اقدامات حمایتی صورت گیرد که برای توسعه کشاورزی و اشتیاق بیشتر کشاورزان به تولید قوانین دست و پاگیر تسهیل یابد.

وی با تاکید بر اینکه شرایط دریافت وام برای یک کشاورز با یک تاجر متفاوت است، افزود: شرایط یک کشاورز از لحاظ تامین وثیقه، تضمین بانکی و گردش حساب با یک تاجر متفاوت است، از این رو باید با اعمال سیاست‌های حمایتی بانکی فرآیند اخذ تسهیلات بانکی را مطابق با شرایط یک کشاورز در نظر گرفت.

وی گفت: هم اکنون با حمایت دولت یازدهم شرایط پرداخت تسهیلات برای کشاورزان بهتر شده است و این روند در دولت دوازدهم از شرایط مطلوب‌تری برخوردار خواهد شد. منابع بانکی و تسهیلات با نرخ ارزان از جمله نیازهای اساسی تولیدکنندگان کشاورزی برای افزایش میزان تولید است.

این مقام مسئول در وزارت جهاد کشاورزی در ادامه با مقایسه ماشین‌آلات و ادوات کشاورزی با خودرو و موتورسیکلت اظهار کرد: ماشین آلات کشاورزی در برابر خودرو و موتورسیکلت مانند طفل ناخوانده هستند و کمتر مورد اهمیت قرار گرفته و در گذشته برای قرار دادن ماشین آلات در اختیار کشاورزان مشکلات زیادی وجود داشت.

وی افزود: در دولت یازدهم توجه دولت به برخورداری کشاورزان از ماشین آلات برای کشت مکانیزه بیشتر شد، چرا که دولت به دنبال تقویت امنیت غذایی و به تبع آن تقویت امنیت ملی است.

عباسی با اشاره به روابط مناسب ایران و کره جنوبی اظهار کرد: مردم ایران در خرید لوازم خانگی کره جنوبی و خودرو از این کشور دارای حسن سابقه هستند، از این رو زمینه آشنایی کشاورزان با ماشین آلات کره جنوبی نیز فراهم شده و هم اکنون با سرمایه گذاری مشترک بین ایران و کره بسیاری از ماشین آلات از جمله انواع تراکتور در ایران تولید و در اختیار کشاورزان قرار می گیرد.

وی حمایت از تولید داخل و کالای وارداتی با برنامه و متکی بر دانش فنی و تولید مشترک را از جمله سیاست های دولت دانست که در پسابرجام تقویت شد و افزود: هم اکنون توانسته ایم با انجام سرمایه گذاری مشترک داخلی و خارجی سالانه 20 هزار تراکتور در کشور تولید و روانه بازار مصرف کنیم که علاوه بر تامین نیاز داخل به کشورهای دیگر نیز صادر می شود.

وی تاکید کرد: سرمایه‌گذاری مشترک در کشور با تکیه بر نیروی کار داخلی و ایجاد اشتغال و کار در کشور منجر به تقویت تولید داخل شده و اقتصاد را مقاوم خواهد کرد.

عباسی افزود: تغییر دیدگاه کشاورزان در کشور ما نسبت به قبول یا رد ماشین آلات سخت است از این رو باید مطابق با سلیقه کشاورز و تولیدکننده ماشین‌آلاتی تولید کرد که با قیمت مناسب و کیفیت برتر در خدمات و فراگیر در فروش باشند.

به گزارش ایسنا، بنیانگذار و رئیس هیات مدیره مجتمع کشت و صنعت فدک نیز گفت: بزرگترین کارخانه تولید تراکتور ایران در این مجتمع احداث شده است.

محمدرضا شریفی افزود: با احداث این کارخانه توانسته ایم به بازار پایدار و قوی تری دست یابیم تا بتوانیم منافع شخصی، منافع مصرف کننده و شرکای سرمایه‌گذار خود از کره جنوبی را تامین کنیم.

وی با اشاره به اینکه کمک به کار کشاورزی امری مقدس و ارزشمند است، اظهار کرد: رشد کشور در گرو رقابت است و هر چقدر بتوانیم در حوزه کشاورزی رقابت ایجاد کنیم موجب رشد و توسعه روزافزون کشور شده‌ایم.

وی در ادامه به فعالیت‌های این مجتمع اشاره کرد و گفت: تولید بذر در سطح 100 هکتار و تبدیل شدن به شرکت برتر کشور در تولید بذر، تولید محصولات متنوعی نظیر پسته با سطح زیر کشت بیش از هزار هکتار از طریق آبیاری نوین، تولید سالانه 300 هکتار بذر گندم و جو، تولید دانه های روغنی کلزا، تولید انواع سموم و کود کشاورزی و عرضه انواع ابراز آلات کشاورزی از مدرن ترین تجهیزات اعم از قیچی تا انواع اره برقی و تراکتور از جمله خدماتی است که مجتمع کشت و صنعت فدک زرندیه به کشاورزان ارائه می‌دهد.

شریفی در ادامه با اشاره به برگزاری نشست سالانه نمایندگان این شرکت در سراسر کشور اظهار کرد: یکی از مزیت‌های سومین نشست سالانه کشوری نمایندگان فروش و خدمات پس از فروش این شرکت برگزاری دوره سه روزه بود که علاوه بر برگزاری این گردهمایی به مدت دو روز نمایندگان شرکت کننده به صورت تئوری و عملی آموزش‌های لازم فرا می‌گیرند.

در این مراسم که با حضور فرماندار زرندیه، مسئولان جهاد کشاورزی شهرستان های ساوه و زرندیه و نمایندگان این شرکت در سراسر کشور برگزار شد، از نمایندگان برتر با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شد.

 

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group