پنجشنبه 9 فروردين 1403 | Thursday 28 March 2024

رئيس جهاد کشاورزي خرقان گفت: توليد محصول سالم و ارگانيک هدف غائي و نهايي بهره‌برداران کشاورزي این بخش است.

رضا ذاکری‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، منطقه مرکزی، با اشاره به پتانسیل‌های کشاورزی این بخش گفت: وجود 17 هزار هکتار سطح زير کشت ساليانه گندم ديم در منطقه و توليد بخش اعظم گندم شهرستان از طريق مزارع ديم خرقان موضوع قابل اغماضي نيست.

وی افزود: وجود مراتع و چراگاه‌هاي طبيعي خوب در منطقه دامداري را به حرفه اقتصادي در منطقه تبديل کرده که در اين حوزه نيز بخش خرقان عملکرد قابل دفاعي دارد.

وی با اشاره به وجود 4912 کلني زنبور عسل در منطقه، محصول توليدي در بخش را از باکيفيت‌ترين عسل‌هاي توليدي دانست و گفت: بخش خرقان به دلیل مراتع مناسب و اقلیم مطلوب علاوه بر ظرفیت بالا در حوزه کشاورزی در حوزه تولید عسل و نیز پرورش ماهی فعال است.

ذاکری‌نژاد با اشاره به ظرفيت بخش کشاورزي در ايجاد اشتغال پايدار، ضمن تشکر از حمايت‌هاي دولت تدبير و اميد در بخش کشاورزي، رشد صدرصدي اعتبارات مکانيزاسيون در بخش کشاورزي را نويدبخش نوسازي ناوگان ماشين‌آلات کشاورزي بخش دانست و گفت: نوسازي جايگاه‌هاي فرسوده دام، نوسازي و اصلاح باغات فرسوده و غير اقتصادي و حمايت از ايجاد صنايع تبديلي بخش کشاورزي از مطالبات جدی کشاورزان این بخش است.

وی تسريع و تسهيل در روند صدور اسناد مالکيت بخش کشاورزي، تعيين تکليف تفکيک اراضي ملي و مستثنيات در بخش، تسهيل شرايط دريافت تسهيلات آبياري تحت فشار، مديريت رواناب‌هاي سطحي، تعمير و مرمت قنوات و ... را از دیگر مطالبات جدي کشاورزان بخش عنوان کرد.

ذاکری نژاد تصریح کرد: با پيگیري‌هاي مستمر درصدد رفع اين معضلات هستيم و اميدواريم که با اختصاص اعتبارات مورد نياز، نسبت به رفع موانع مسير توليد اقدام شود.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group