جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرندیه با اشاره به تشکیل کمیته صیانت از بیت‌المال در این شهرستان گفت: در سال گذشته در مجموع بیش از 650 هکتار از اراضی ملی و دولتی در سطح شهرستان که توسط متخلفین تصرف شده بود، رفع تصرف شد.

علیرضا ترابی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، منطقه مرکزی، افزود: تشکیل ستاد حفاظت اجتماعی مستقر در شهرک‌های صنعتی که نسبت به طرح مسائل قانونی کارگری و کارفرمایی و اصول آموزش ایمنی و بهداشت در حوزه کار، این افراد را از قواعد قانونی آگاه می‌کند از دیگر اقدامات بوده است که در سال گذشته بیش از 30 جلسه آموزشی در این مورد تشکیل شده است و 25 جلسه آموزشی نیز با اصناف و 17 جلسه آموزش همگانی مردمی در سطح مساجد برگزار شده است.

وی بیان کرد: در حوزه شناسایی مکان‌های پر خطر و حادثه خیز در حوزه راه‌ها و جاده‌های برون شهری و همکاری با پلیس راهور و شهرداری‌ها در جهت جلوگیری از خطرات جانی و مالی به مردم نیز دستورات لازم برای ایمن‌سازی صادر شده است.

وی به ملاقات رو در رو با زندانیان در محل زندان و رسیدگی به مشکلات آنها و تسهیل شرایط اعطای آزادی مشروط به زندانیان و رأی باز اشاره کرد و تشکیل کمیته ساماندهی امور زندانیان را از اقداماتی دانست که باعث کاهش آمار جمعیت زندانیان کیفری در شهرستان زرندیه شده است.

دادستان شهرستان زرندیه در ادامه گفت: در راستای اجرای تکالیف قانونی در دادسرای زرندیه در سالی که گذشت توانستیم هزار و 115 فقره در ابتدای سال 95 را به 971 پرونده در پایان سال کاهش دهیم. بسیاری از پرونده‌های یاد شده قدیمی و مسن و مدت‌ها در دادسرا مفتوح بودند. از لحاظ کیفیت نیز با بازرسی مداوم و مستمر از شعب و همچنین ارزیابی عملکرد کارکنان از طریق نظرسنجی و استماع نظرات مراجعین در ملاقات‌های مردمی اقدامات خوبی صورت گرفته است.

وی با اشاره به وضعیت خاص شهرستان زرندیه از حیث جغرافیایی گفت: این شهرستان با 5 استان و 7 شهرستان هم مرز است و با وصف هم مرز بودن با تهران و محورهای مواصلاتی شرق به غرب و شمال کشور و تردد گروه‌های مختلف از حیث امنیت، اقدامات خوبی با همکاری دیگر نهادهای مرتبط امنیتی در شهرستان صورت گرفته است.

وی بیان کرد: از دیگر اقدامات انجام شده دستگیری سارقان و اعضای باندهای قاچاق و موادمخدر و کشف خودروهای مسروقه در قالب باند بزرگی که 60 خودرو مسروقه را اوراق کرده بودند، اشاره کرد.

ترابی تشکیل ستاد ویژه پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی در دادگستری و تخصیص شعب ویژه رسیدگی به جرائم انتخاباتی و استقرار واحد کشیک را از دیگر اقدامات برشمرد و گفت: در ایام انتخابات توانستیم قبل از ثبت نام کاندیدای شورای شهر نسبت با صدور بیش از 400 گواهی عدم سوءپیشینه و نیز رسیدگی سریع به تخلفات به امنیت پایدار در این حوزه دست یابیم.

وی در پایان گفت: مردم اطمینان داشته باشند که دستگاه قضا ضمن تعامل با کلیه دستگاه‌های دولتی در وهله اول در پی اجرای عدالت و احقاق حقوق بزه‌دیدگان و قربانیان جرم و در مرحله بعد به دنبال برخورد قاطع و شدید و بدون اغماض با مجرمان و بزهکاران و برهم‌زنندگان امنیت مردم و جامعه و کسانی است که به جان و مال و ناموس مردم طمع دارند و نسبت به حقوق عامه دست ‌ اندازی می‌کنند و این موارد را خطوط قرمز خود می‌دانیم.

 

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group