سه شنبه 4 ارديبهشت 1403 | Tuesday 23 April 2024

مدیر کشاورزی شهرستان زرندیه از رشد 6 درصدی تولیدات در این حوزه در سال گذشته خبر داد که با نرم کشوری برابری می‌کند.

احمد قره‌بیگلو در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، منطقه مرکزی، با اشاره به اینکه بخش کشاورزی یکی از بخش‌های اقتصادی مولد در اقتصاد مقاومتی است، افزود: شهرستان زرندیه به عنوان قطب کشاورزی استان مرکزی مطرح است و با اتخاذ سیاست‌های دولت تدبیر و امید شاهد رشد همگون این عرصه مطابق با نرم کشوری هستیم و شاخص ترین محصول تولیدی آن گندم است.

وی بیان کرد: در سال گذشته با تولید 14.5 میلیون تن گندم در کل کشور رکورد تولید این محصول در ایران شکسته شد و برای نخستین بار در ایران صادرات گندم مطرح شد. شهرستان زرندیه نیز نقش موثری در شکسته شدن رکورد گندم در کشور داشت.

به گفته قره بیگلو، هدفگذاری استان مرکزی نیز در سال گذشته برای تولید این محصول در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی 346 هزار تن بوده در حالی که در استان 435 هزار تن گندم تولید شد و این مهم نسبت به مدت مشابه سال قبل آن 26 درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به تولید 21 هزار تن گندم در سال 1394 در شهرستان زرندیه اظهار کرد: این میزان در سال 95 به 25 هزار تن افزایش پیدا کرده که با رشد 20 درصدی مواجه شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زرندیه تحقق برنامه‌های مدون جهاد کشاورزی جهت تامین امنیت غذایی و تولید محصول سالم را به عنوان اولویت مهم این اداره برشمرد.

وی با تاکید بر اینکه یکی از وظایف اصلی جهاد کشاورزی در بخش طرح‌ها و پروژه‌های خرد است که عموما مربوط به بهره ‌ برداران کوچک اعم از مشاغل خانگی و طرح‌های کوچک زودبازده و همچنین استعداد موجود منطقه نظیر طرح تولید زعفران، گل محمدی و... است، اظهار کرد: با اقدامات ترویجی و آموزشی به تازگی طرح تولید گل محمدی و کشت زعفران در این شهرستان رونق گرفته و اقدامات خوبی در این زمینه صورت پذیرفته است.

قره ‌ بیگلو اجرای طرح آبیاری نوین و توسعه کشت گلخانه‌ها را از برنامه‌های مهم اولویت‌دار جهاد کشاورزی ساوه برشمرد و تصریح کرد: در این راستا برنامه‌های مطلوبی در شهرستان لحاظ شده است.

وی با اشاره به محدودیت‌های منابع آبی در این شهرستان اظهار کرد: با اجرای سیاست‌های اتخاذ شده در حوزه مدیریت منابع آبی در سال گذشته حدود 711 هکتار از مزارع به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز شد و امسال نیز در نظر است تا سقف هزار هکتار افزایش یابد.

این مقام مسئول در جهاد کشاورزی ساوه در ادامه به حمایت‌های دولت تدبیر و امید اشاره کرد و گفت: دولت با پرداخت تسهیلات بلاعوض سیاست حمایتی در پیش گرفته است و اگر کشاورزی بخواهد مزرعه زیر کشت خود را به آبیاری تحت فشار مجهز کند برای هر هکتار می‌تواند 7 میلیون تومان تسهیلات بلاعوض بگیرد و مابقی را از آورده خود سرمایه‌گذاری کند. اگر کشاورزی توان مالی نداشته باشد می‌تواند سهم آورده خود را وام بگیرد و این موضوع بهترین گزینه است که تمامی کشاورزان برای اجرای طرح نوین آبیاری اقدام کنند.

وی از تولید بیش از 40 نوع محصول کشاورزی و دامی در این شهرستان خبر داد و افزود: این مهم زرندیه را به یکی از قطب‌های کشاورزی استان تبدیل کرده و خوشبختانه در خیلی از محصولات رتبه اول استان را از آن خود کرده‌ایم.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group