پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 | Thursday 25 April 2024

فرماندار زرندیه گفت: روستای ورده به دلیل برخورداری از ظرفیت­ها و زیرساخت­های مطلوب به عنوان روستای هدف اقتصاد مقاومتی و گردشگری مطرح است.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، جعفر نخستین در نشست کارگروه اقتصاد مقاومتی زرندیه که با حضور مدیران شهرستان در روستای ورده از توابع بخش مرکزی این شهرستان برگزار شد، افزود: در بین روستاهای بخش مرکزی و خرقان شهرستان نزدیک به 20 روستا که ویژگی های خاص مولد اشتغال دارند به عنوان هدف اقتصاد مقاومتی و گردشگری انتخاب شدند که روستای ورده به دلیل پتانسیل و ظرفیت بالا در رده برتر قرار دارد.

وی به واحدهای تولیدی و صنعتی مستقر در این روستا اشاره کرد و گفت: در جریان بازدیدی که از این واحدها به همراه اعضای ستاد اقتصاد مقاومتی و مدیران شهرستانی بعمل آمد و نیز تامین زیرساخت های لازم برای فعالیت دامداری و صنایع تبدیلی به نظر می رسد با حمایت دولت بتوان مسیر توسعه این منطقه را شتاب بخشید.

فرماندار زرندیه تصریح کرد: با توجه به نگاه دولت به تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی در روستاها علاوه بر شهرها، لذا از تمامی توانمندی های شهرستان برای تحقق این مهم استفاده می کنیم تا بتوان پدیده مهاجرت را معکوس کرده و با ایجاد اشتغال مطالبات مقام معظم رهبری را در این حوزه محقق کرد.

وی به نقش دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی روستا در حمایت از تولید و اشتغال اشاره کرد و گفت: حمایت از تولیدات خانگی و صنایع دستی و نیز تولیدات دامی و کشاورزی از سیاست های راهبردی اقتصاد مقاومتی است و دولت با اعطای تسهیلات در این مسیر گام های اساسی برداشته است.

نخستین در ادامه بر استفاده از توان نیروی بومی و جوانان روستایی در شرکت های مستقر این روستا تاکید کرد و افزود: قطعا فعالیت نیروی بومی در این منطقه حجم قابل توجهی از بیکاری روستا را کاهش خواهد داد.

وی با اشاره به برخی مشکلات مطرح شده توسط اعضای شورای اسلامی و دهیاری روستا اظهار کرد: تمامی این مشکلات با استفاده از راهکار قانونی برطرف خواهد شد و از هیچ کس انتظار نمی رود که بخواهد خلاف قانون عمل کند، اما می توان در قانون کمی انعطاف بعمل آورد و با روحیه همدلی و اراده جمعی بر مشکلات فائق آمد.

به گزارش ایسنا، امام جمعه زرندیه نیز مهمترین مشکل روستائیان بویژه جوانان را نبود شغل دانست و بر تلاش دولت در این مسیر تاکید کرد.

حجت الاسلام حسین ابراهیمی افزود: تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی که زمینه ساز ایجاد اشتغال پایدار و حمایت از تولید ملی است یک مطالبه همگانی است.

رئیس شورای اسلامی روستای ورده نیز به برخی از مشکلات این روستا از جمله تعیین تکلیف اسناد زمین هایی که در اراضی ملی صادر شده اشاره کرد و گفت: برخی از واحدهای تولیدی با وجود اینکه سند مالکیت دارند، اما در اراضی ملی قرار دارند که لازم است برای ادامه فعالیت و برخورداری از خدمات لازم تعیین تکلیف شوند.

محمدعلی توسلی افزود: افزایش طرح هادی، گازرسانی و تامین آب واحدهای تولیدی، تقویت آنتن دهی تلفن همراه و اینترنت پرسرعت با افزایش شعاع شبکه یا نصب دکل تقویتی، نظارت بر فعالیت چاه‌ها و برخورد با چاه‌های غیرمجاز به لحاظ مدیریت منابع آب، واگذاری زمین ورزشی مدرسه روستا به شورای اسلامی به منظور استفاده جوانان از فضای ورزشی، تجهیز مخابرات روستا برای عدم قطعی تلفن در هنگام قطعی برق، تعیین تکلیف ساختمان تعاونی روستا از جمله مشکلاتی است که در این روستا وجود دارد.

وی همچنین با اشاره به ظرفیت بالای روستای ورده در حوزه صنایع خانگی و تبدیلی گفت: اعطای تسهیلات با نرخ ارزان و با بازه زمانی طولانی می­تواند منجر به ایجاد اشتغال شده و زمینه ساز ماندگاری جوانان در روستا شود.

در این جلسه مقرر شد مسئولان مربوطه در خصوص مشکلاتی که توسط رئیس شورا و اهالی روستا مطرح شد، ظرف مدت دو هفته بررسی و راهکارهای برطرف شدن آن را ارائه کنند.

 

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group