جمعه 7 ارديبهشت 1403 | Friday 26 April 2024

امام جمعه زرندیه گفت: جنگ میان ابرقدرتها در عصر حاضر، جنگ اقتصادی است.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، حجت‌الاسلام حسین ابراهیمی در پنجاه ودومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان زرندیه که با دستور جلسه راهکارهای تبیین و تحقق شعار سال برگزار شد، گفت: دشمنان انقلاب اسلامی پس از اینکه در جنگ نظامی حریف ملت غیور و فداکار ایران اسلامی نشدند روی به جنگ اقتصادی آورده و با اعمال تحریم‌های ناجوانمردانه سعی در به زانو درآوردن این مردم شجاع و ولایتمدار دارند.

امام جمعه شهرستان زرندیه افزود: تحریم‌ها در صدر اسلام نیز بوده است و مسلمانان همواره در راه رسیدن به اهداف متعالی خود سختی‌های بسیاری را تحمل کرده‌اند.

وی ادامه داد: اینکه چند سالی است مقام‌معظم‌رهبری بر اقتصاد مقاومتی تاکید می‌کنند نشان از اهمیت موضوع دارد، لذا همه باید در امر فرهنگ‌سازی در این راستا قدم برداشته و ضمن حمایت از تولیدکنندگان داخلی مردم را به خرید کالاهای داخلی تشویق کنیم.

به گزارش ایسنا، فرماندار و نایب رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان زرندیه نیز در این جلسه گفت: باید مردم را برای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی آماده کنیم تا بتوانیم با کمک مردم قدم‌های مثبتی را در این راستا برداریم.

جعفر نخستین ادامه داد: استفاده از پتانسیل‌های موجود شهرستان جهت ایجاد اشتغال از دغدغه‌های مسئولین شهرستانی و استانی است.

وی توجه به صنایع کوچک و زودبازده را از راهکارهای مهم تحقق شعار سال دانست و افزود: در شهرستان زرندیه نیز با فعالیت بیش از 200 واحد صنعتی و تولیدی کوچک و بزرگ در اجرای سیاست‌های اقتصادی دولت گام مهمی برای رونق تولید و حمایت از تولید ملی برداشته شده است.

احمد جوانمرد رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان زرندیه هم در حاشیه این جلسه گفت: ریشه همه موفقیت‌های مردم یک جامعه در فرهنگ آن است و ما برای رسیدن به اهداف مقام‌معظم‌رهبری در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال ابتدا می‌بایست فرهنگ آن را در جامعه نهادینه کنیم.

وی فرهنگ‌سازی در زمینه خرید کالاهای داخلی، تعهد به کار، افزایش اعتماد به نفس، پرهیز از تن‌پروری، بالابردن بهره‌وری و ... را از راهکارهای مهم تحقق شعار سال عنوان کرد و گفت: دستگاه‌های فرهنگی با تعامل و همفکری بتوانند در راستای فرهنگسازی در این زمینه قدم بردارند.

به گزارش ایسنا، در این جلسه مقرر شد در هر یک از جلسات آتی شورا یکی از ادارات شهرستان در خصوص اقدامات صورت گرفته پیرامون تحقق شعار سال گزارش مشروحی را ارائه کنند.

همچنین پیشنهاد شد در راستای فرهنگ‌سازی، طرح درج مطالبی پیرامون اقتصاد مقاومتی در کتب درسی دانش‌آموزان در شورای آموزش و پرورش شهرستان مطرح و مراتب به رده‌های بالاتر ارجاع شود.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group