شنبه 15 ارديبهشت 1403 | Saturday 4 May 2024

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زرندیه از افزایش 77 درصدی بارش ها طی سال جاری زراعی در این شهرستان خبر داد.

احمد قره‌بیگلو در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، منطقه مرکزی، افزود: براساس آنچه در ایستگاه هواشناسی شهرستان به ثبت رسیده است در سال زراعی 96-95 در این شهرستان تاکنون به طور متوسط 235.2 میلی‌متر باران باریده است در حالی‌که در مدت مشابه سال قبل زراعی این میزان 133.1 میلی‌متر گزارش شده است.

وی با اشاره به میزان بارش ‌ ها در فروردین ماه سال جاری نیز گفت: در 15 روز نخست سال جاری نیز 29.6 میلی متر باران در این شهرستان به ثبت رسیده است در حالی که میانگین بلند مدت بارش‌ها در این مدت در زرندیه 11.6 میلی‌متر بوده است.

قره‌بیگلو به میانگین بلندمدت بارش‌ها در این شهرستان نیز اشاره کرد و گفت: در این شهرستان به طور متوسط 141.9 میلی‌متر بارش در بلند مدت به ثبت رسیده است و میانگین بارش‌های سالانه نیز 212.7 میلی متر بوده است.

وی به بارش های مطلوب سال زراعی جاری به صورت فراگیر در تمامی نقاط شهرستان اشاره کرد و گفت: بارش ‌ های خوب در شهرستان که در برخی نقاط به صورت برف بوده است شرایط مساعدی را برای زراعت در این منطقه که قطب کشاورزی است فراهم کرده و موجب خوشحالی کشاورزان شده است.

این مقام مسئول در جهاد کشاورزی زرندیه اظهار کرد: بارندگی‌های خوبی که در فصل پائیز و زمستان سال گذشته و روزهای نخست سال جاری در شهرستان زرندیه صورت گرفته موجب روان شدن آب‌های سطحی و تقویت قنوات و چشمه‌ها شده که خبر خوبی برای کشاورزان و باغداران است.

وی خاطرنشان کرد: با وجود این میزان بارش در سال زراعی، اما همچنان شهرستان زرندیه با کمبود منابع آبی مواجه است و لازم است کشاورزان نسبت به بهینه‌سازی مصرف آب و تجهیز مزارع و باغات به روش‌های نوین آبیاری اقدام کنند.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group