جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

امام جمعه زرندیه گفت: مسجدمحوری بهترین راهکار توسعه فعالیت های قرآنی و فرهنگی است.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، حجت الاسلام حسین ابراهیمی در اولین جلسه شورای توسعه و گسترش فعالیت‌های قرآنی شهرستان زرندیه که همزمان با پنجاه‌ویکمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان با دستور جلسه ارائه راهکارهای عملی توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه برگزار شد، افزود: مساجد می بایست در ترویج و توسعه فرهنگ قرآن محور قرار گرفته و به مراکز آموزش و ترویج قرآن تبدیل شوند.

وی اهمیت دادن به مباحث آموزشی قرآن در مدارس و دانشگاه‌ها را از دیگر موارد موثر در توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی دانست و از مسئولین این دو نهاد خواست تا اهتمام بیشتری به این موضوع داشته باشند.

در ادامه جعفر نخستین فرماندار و نائب رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان هم ضمن تاکید بر حمایت از بخش خصوصی در برگزاری برنامه های فرهنگی، افزود: دولت به تنهایی و بدون کمک‌های مردمی نمی‌تواند در پیشبرد اهداف فرهنگی نظام موثر واقع گردد.

وی الگوسازی در فعالیت‌های فرهنگی بویژه برنامه‌هایی قرآنی را بسیار تاثیرگذار دانست و از مسئولین نهادهای مختلف خواست تا با بهره‌گیری از پتانسیل موسسات و سازمانهای مردم نهاد در این راه قدم‌های موثری را بردارند.

احمد جوانمرد رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان زرندیه هم در این جلسه با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی صورت گرفته در شهرستان، ظرفیت فرهنگی شهرستان بویژه امور قرآنی را بسیار خوب ارزیابی کرد.

وی ادامه داد: با کمی هماهنگی، همدلی و تعامل می توان حرکات بسیار ارزشمندی را در این راستا پایه‌گذاری کرد. واین مهم با تشکیل جلسات شورای توسعه وگسترش فعالیت‌های قرآنی شهرستان میسر خواهد شد.

به گزارش ایسنا، تشکیل جلسه توجیهی با مدیران مدارس و مربیان قرآنی در خصوص اهمیت دادن به کلاس‌های آموزش قرآن، برگزاری کلاس‌های آموزشی ویژه مربیان قرآن آموزش وپرورش، ارائه گزارش فعالیت‌های قرآنی آموزش و پرورش توسط مدیریت آموزش و پرورش در جلسه آتی شورا، و اجرای طرح قرائت صحیح نماز در مساجد با مسئولیت اداره تبلیغات اسلامی مصوبات این جلسه بود.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group