جمعه 14 ارديبهشت 1403 | Friday 3 May 2024

امام جمعه زرندیه گفت: اقدام و عمل نسخه نجات‌بخش اقتصاد کشور است.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی- حجت الاسلام محمدعلی علم الهدی در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان زرندیه برنامه ریزی جهت عملیاتی شدن شعار اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل را به عنوان تنها راهکار تقویت اقتصاد کشور بسیار مهم و ضروری دانست.

وی افزود: دولت و ملت در کنار هم جهت تحقق شعار سال نقش بسیار مهمی دارند که عمده‌ترین نقش دولت حمایت از ظرفیت‌های داخلی و رفع موانع موجود بر سر راه تولیدکنندگان است.

امام جمعه زرندیه ادامه داد: مردم هم با ارتقاء سطح بهره‌وری و اجرای الگوی بهینه مصرف می‌توانند نقش بسیار مهمی را در عملیاتی شدن شعار سال ایفا کنند.

وی در ادامه گفت: مردم می‌بایست به سمت استفاده از تولیدات داخلی سوق داده شوند و یکی از راهکارهای این امر بهبود کیفیت تولیدات داخلی است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان زرندیه افزود: مقاوم سازی اقتصاد می‌بایست از درون ادارات و خانواده‌ها آغاز شود. به عنوان مثال بالا رفتن ساعات کار مفید پرسنل ادارات یا صرفه‌جویی در مصارف انرژی می‌تواند راهگشا باشد.

به گزارش ایسنا، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان زرندیه نیز فرهنگ‌سازی را اولین اقدام و عمل در راستای مقاوم سازی اقتصاد دانست و از ادارات و نهادهای فرهنگی خواست تا با برنامه‌ریزی‌های فرهنگی در این راستا قدم بردارند.

احمد جوانمرد خانواده‌ها را در پیشبرد این هدف بسیار موثر ومهم عنوان کرد و ضرورت نهادینه شدن فرهنگ قناعت، صرفه جویی و پرهیز از چشم و هم‌چشمی و اشرافی‌گری در خانواده‌ها را یادآور شد.

در این جلسه که با دستور کار بحث و تبادل نظر پیرامون عملیاتی شدن شعار سال یعنی اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل تشکیل شده بود، فرهنگ‌سازی در خصوص صرفه‌جویی، استفاده بهینه از منابع و ... توسط ادارات و نهادهای شهرستان مورد تاکید قرار گرفت.

سخنرانی ائمه جمعه و جماعات در نمازهای جمعه و جماعات در خصوص رسوم غلط رایج در مجالس ختم و اسراف‌هایی که در این زمینه صورت می‌گیرد از مصوبات این جلسه بود.

 

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group