جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات سازمان حفاظت محیط زیست از بازپس‌گیری سه هزار هکتار از اراضی ملی از دست زمین‌خواران خبر داد و گفت: با حمایت و تلاش‌های قوه قضائیه این اراضی از دست متجاوزین خارج شد و موضوع پنج هزار هکتار دیگر نیز از طریق قوه قضائیه در حال رسیدگی و پیگیری است.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - منطقه مرکزی – سید احمد نبوی مدیرکل بازرسی و عملکرد سازمان محیط زیست به عنوان سخنران پیش از خطبه‌های نماز سیاسی عبادی امروز اراک ضمن گرامیداشت هفته زمین پاک، خاک را عنصری پاک دانست که باید در حفظ و حراست از آن کوشید.

وی تصریح کرد: امروز با بی‌دقتی درختان را از دست داده‌ایم، پسآب صنعتی تصفیه نمی‌شود و خاک را دچار آلودگی می‌کنیم و این در حالی است که حفظ خاک بسیاری از مسائل و مشکلات را قابل کنترل خواهد کرد.

نبوی با تاکید بر اینکه مسائل زیست‌محیطی و مشکلات خاک، امروز به مشکلاتی کشوری بدل شده است، افزود: مشکلات محیط زیست مربوط به یک یا دو دولت نیست بلکه مسئله‌ کلان کشوری و ایجاد شده در طولانی‌مدت است و نباید صرفا آن را به دولتی خاص نسبت داد.

مدیرکل دفتر بازرسی ، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات سازمان حفاظت محیط زیست، اضافه کرد: در این راستا دستگاه قضا بیشترین حمایت و تلاش را برای حفاظت از عرصه‌ها و اراضی کشور داشته است.

وی با تاکید بر اینکه باید برای انجام همه امور در کشور پیوند زیست‌محیطی وجود داشته باشد، گفت: متاسفانه در کمال بی‌دقتی بسیاری از منابع خود را مانند منابع آب به هدر می دهیم و به راحتی از کنار آن عبور می‌کنیم.

نبوی با اشاره به مشکل آلودگی هوای اراک، با ابراز امیدواری از اینکه بزودی این مشکل رفع شود، عنوان کرد: بزرگترین چالش زیست‌محیطی کشور در عرصه خاک است. این خاک از گذشتگان ما به ارث رسیده و باید آن را سالم به آیندگان تحویل دهیم. آلوده کردن آن جرم است.

مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات سازمان حفاظت محیط زیست، بر راه‌اندازی اتاق کشیک در حوزه محیط زیست در استان مرکزی تاکید کرد و گفت: این اتاق در اغلب استان‌های کشور ایجاد شده و استان مرکزی نیز به دلیل حساسیت‌های هوایی، آبی و خاکی که دارد باید به مانند استان‌های کلان کشور قلمداد شود و جهت راه اندازی این اتاق تلاش کند تا بتوان خدمات بهتر و بیشتری را به این استان ارائه داد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group