جمعه 28 ارديبهشت 1403 | Friday 17 May 2024

سرپرست دانشکده علوم پزشکی ساوه گفت: ماندگاری پزشکان با اجرای طرح تحول سلامت در نقاط محروم افزایش یافته است.

جلیل کوهپایه‌زاده در دیدار با مردم شهر زاویه از توابع شهرستان زرندیه افزود: در مدت یکسال و چندماهی که از استقلال دانشکده می‌گذرد همواره تلاش کردیم تا در این مدت شرایط بهتری را برای سلامت مردم در شهرستان‌های ساوه و زرندیه بوجود آوریم.

 

وی گفت: با توجه به اینکه بهداشت و درمان شهرستان‌های ساوه و زرندیه تا سال گذشته زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی اراک اداره می شد و تلاش‌های زیادی هم برای آن شده است ولی با توجه به مشکلات موجود می‌توان گفت شهرستان زرندیه و شهرهای آن از جمله مأمونیه، زاویه، پرندک، خشکرود و رازقان در نقاط دورتر استان واقع شده بودند جزو محروم‌ترین قسمت‌های استان مرکزی به لحاظ بهداشت و درمان بوده‌اند.

 

سرپرست دانشکده علوم پزشکی ساوه گفت: از زمان استقلال دانشکده علوم پزشکی ساوه کلیه مسئولین این دو شهرستان بیشترین تمرکز خود را جهت ارتقاء وضعیت بهداشت و درمان این شهرستان گذاشته‌اند تا بتوانند آن را به حد متوسط شهرهای دیگر استان از نظر سلامت برسانند.

 

دکتر کوهپایه‌زاده با قدردانی از زحمات نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی گفت: با تلاش‌های فراوانی دکتر میرگلوبیات جهت استقلال این دانشکده و همچنین سیاست‌های سلامت ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری و اهمیت دادن دولت یازدهم به مبحث سلامت و تلاش وقفه‌ناپذیر وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در اجرای برنامه تحول نظام سلامت در حوزه‌های بهداشت و درمان، شاهد پیشرفت‌های متعددی در بخش‌های مختلف سلامت در کشور و از جمله شهر زاویه هستیم که این تلاش‌ها در حال پیگیری است تا به نقطه مطلوب برسد.

 

وی افزود: با اجرای این طرح نزدیک به 42 درصد از قیمت‌های دارویی در کشور کاهش یافت، هزینه‌های کل پرداختی از جیب بیماران بستری در بیمارستان‌های دولتی به پرداخت پنج تا 10 درصد کل هزینه کاهش، و ماندگاری پزشکان عمومی و متخصص در بیمارستان‌های دولتی افزایش یافت .

 

وی در ادامه افزود: در سال گذشته در بیمارستان آسیابک متخصصی حضور نداشت و شاید بیشتر شبیه یک درمانگاه بود ولی در حال حاضر این بیمارستان با اعتمادی که مردم به آن پیدا کرده‌اند روزانه بالغ بر 200 بیمار در بخش سرپایی و بالغ بر 15 بیمار در بخش بستری پذیرش دارد که این تعداد جدای از بخش سی سی یو و دیالیز بیمارستان آسیابک است.

 

وی اضافه کرد: در حال حاضر از زمان استقلال این دانشکده و اجرای طرح تحول نظام سلامت در بیمارستان آسیابک دو نفر پزشک متخصص قلب به طور مرتب حضور دارند. بخش سی سی یو بیمارستان آسیابک در حال حاضر فعال شده است. بخش دیالیز آن با چهار تخت فعال در حال ارائه به بیماران دیالیزی این شهرستان است و یک تخت دیگر به آن اضافه خواهد شد.

 

وی گفت: دو پزشک متخصص زنان و زایمان در این بیمارستان به طور تمام وقت با چند متخصص زنان دیگر که بطور کمکی حضور می‌یابند خدمات زنان و زایمان به مردم شهرستان ارائه می‌دهند.

 

وی افزود: در حال حاضر در هیچکدام از تخصص‌های جراحی، داخلی، اطفال و زنان و زایمان مشکلی در بیمارستان آسیابک نداریم و در حال تجهیز و تعمیر و بازسازی آن هستیم. تا کنون بالغ بر سه میلیارد ریال بابت این امر هزینه شده است تا شکل واقعی بیمارستان به خود بگیرد و مردم بتوانند با اعتماد کامل از آن خدمات دریافت کنند.

 

سرپرست دانشکده علوم پزشکی ساوه با اشاره به آغاز طرح تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت افزود: گامهای بزرگی در این حوزه با اجرای این طرح برداشته شده از جمله اینکه حضور و ماندگاری پزشکان در این طرح افزایش داشته است .

 

وی بیان کرد: با اجرای این طرح از جذب ماما و بهورز حمایت شده است بطوری که در حال حاضر 18 بهورز برای شهرستان‌های ساوه و زرندیه جذب شده که هفت بهورز مربوط به خانه‌های بهداشت شهرستان زرندیه و در حال گذران مراحل آموزش هستند.

 

وی افزود: در مرکز بهداشتی درمانی زاویه سعی شد تجهیزات آزمایشگاهی و دارویی ارتقاء یابند. جهت آزمایشگاه مرکزی مأمونیه دستگاهی به مبلغ یک میلیارد و دویست میلیون ریال خریداری شده است تا مردم این شهرستان بتوانند آزمایشات تکمیلی خود را در این شهر انجام دهند.

 

وی با توجه به تجهیز داروخانه مرکز بهداشتی درمانی زاویه گفت: در سال گذشته 250 قلم دارویی در این داروخانه موجود بود که با تلاشی که بعمل آمد در حال حاضر این تعداد دارو به 370 قلم رسیده است.

 

 

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group