جمعه 28 ارديبهشت 1403 | Friday 17 May 2024

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زرندیه گفت: حدود یک سوم تخم مرغ تولیدی استان مرکزی در این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

 

احمد قره‌بیگلو در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی، افزود: سالانه هشت هزار و 500 تن تخم مرغ در 9 واحد مرغداری تخم‌گذار این شهرستان تولید می‌شود.

 

وی با بیان اینکه زرندیه دارای 940 هزار قطعه مرغ تخم‌گذار است، اظهار کرد: زرندیه با این میزان تولید تخم مرغ، رتبه دوم تولید این محصول در استان را دارد.

 

وی اضافه کرد: زرندیه از ظرفیت لازم برای تولید تخم‌مرغ و صادرات مازاد آن به سایر نقاط کشور برخوردار است که با توجه به اهمیت نقش تخم‌مرغ در تامین پروتئین مورد نیاز بدن، این ماده غذایی جایگاه مناسبی در سبد غذایی مردم دارد.

 

مدیر جهاد کشاورزی زرندیه در ادامه با اشاره به تولید جوجه یک روزه در این شهرستان نیز گفت: تولید جوجه با توجه به شرایط سن و نگهداری مرغ مادر متفاوت است اما به طور میانگین سالانه حدود 14 میلیون و 500 هزار جوجه یک روزه در این شهرستان تولید می‌شود.

 

به گفته وی، 44 واحد پرورش مرغ گوشتی نیز در این شهرستان وجود دارد که با تولید چهار هزار و 670 تن در سال حدود هفت درصد تولید استان را به خود اختصاص داده‌اند.

 

وی بالا بودن قیمت نهاده‌ها، دارو، سوخت، کمبود اعتبارات و کاهش توان مالی سرمایه‌گذاران را به عنوان مشکلات این بخش برشمرد اما در عین حال تاکید کرد که این شهرستان از ظرفیت و پتانسیل مطلوبی برای سرمایه‌گذاری در این حوزه برخوردار است.

 

وی در ادامه افزود: با تولید سایر محصولات دامی، شهرستان زرندیه توانسته است 19 درصد از تولیدات دامی استان مرکزی را به خود اختصاص دهد.

 

قره‌بیگلو گفت: جمعیت دامی شهرستان شامل 284 هزار راس دام سبک و 18 هزار و 300 رأس دام سنگین است که سالانه سه هزار و 900 تن گوشت قرمز و 25 هزار تن شیر تولید می‌کنند.

 

وی با بیان اینکه جهادکشاورزی زرندیه برنامه مدونی برای تقویت تولیدات دامی دارد، افزود: با افزایش میزان تولیدات دامی می توان ضمن تامین نیاز شهرستان و استان و نیز شهرهای همجوار زمینه افزایش بهره‌وری و سود اقتصادی حاصل از نگهداری دام‌ها را افزایش داد.

 

به گفته قره بیگلو باید از ظرفیت‌های موجود این شهرستان در حوزه دام و طیور استفاده کرد تا با بالابردن میزان تولیدات، زمینه صادرات و ارز آوری نیز فراهم شود.

 

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group