جمعه 28 ارديبهشت 1403 | Friday 17 May 2024

مدیر جهاد کشاورزی زرندیه، گفت: مقدار عسل تولیدی در این شهرستان از 22 تن در سال 1392 به بیش از 37 تن در سال جاری افزایش یافت.

احمد قره‌بیگلو در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی، تولید عسل توسط این شهرستان در استان مرکزی بعد از خمین و شازند در رتبه سوم قرار دارد.

 

وي افزود: این میزان عسل تولید شده از 3700 کلنی زنبور عسل تولید شده است.

 

وی علت این میزان افزایش تولید عسل در سال جاری را کاهش ریزگردها و وجود شرایط مساعد و تنوع گیاهی در بخش خرقان زرندیه عنوان کرد و گفت: علاوه بر زنبورداران زرندیه، منطقه بکر خرقان همه ساله پذیرای کوچ تابستانی زنبورداران برخی استان های کشور است.

 

قره بیگلو اقلیم خاص جغرافیایی، وضعیت مطلوب مراتع و کیفیت بالای گل و گیاه و وجود شرایط مساعد و تنوع گیاهی در بخش خرقان زرندیه را از دیگر دلایل افزایش میزان تولید عسل ذکر کرد و افزود: نوع پوشش گیاهی خاص و آب و هوای مناسب بخش خرقان زرندیه عسل تولیدی این شهرستان را از کیفیت مناسبی برخوردار کرده است.

 

به گفته وی جایگزینی ملکه‌های پربازده، ترویج زنبورداری صنعتی، استفاده از علوم نوین پرورش زنبور و مدیریت علم کشاورزی از تمهیدات جهاد کشاورزی شهرستان در پیشبرد تولید عسل است.

 

وی با بیان اینکه خشکسالی‌های متوالی و ریزگردهای حاصل از آلودگی هوا در چند سال اخیر زنبورداران زرندیه را با مشکل مواجه کرده است، افزود: زنبورداری یکی از رشته های پرطرفدار کشاورزی در این شهرستان است و هم اکنون بیش از 40 بهره بردار در بخش پرورش زنبور و تولید عسل در این شهرستان عضو تعاونی زنبورداران هستند.

 

قره بیگلو ابراز امیدواری کرد که با تخصیص اعتبارات قابل توجه در قالب توسعه بخش کشاورزی زرندیه، موجب توسعه و تحول بیش از پیش صنعت زنبورداری این شهرستان شود.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group