جمعه 28 ارديبهشت 1403 | Friday 17 May 2024

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زرندیه با بیان اینکه برخی مشکلات موجود در حوزه آبزی‌پروری مانع از گسترش آن در این شهرستان شده گفت: تولید قزل‌آلا از سالی 40 تن در گذشته، در سال جاری به 5.5 تن رسیده است.

احمد قره‌بیگلو در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی افزود: نوسانات اقتصادی و قیمت نهاده‌ها توان آبزی‌پروری را در این شهرستان محدود کرده است.

 

وی شیوع بیماری‌های واگیردار در مراکز پرورش ماهی، کمبود آب‌های سطحی و تلفات ماهی را از دیگر موانع گسترش ماهی‌ریزی در این منطقه دانست که منجر به رهاسازی محدود ماهی شده است.

 

قره‌بیگلو اضافه کرد: کمبود منابع آبی موجب کاهش انگیزه علاقمندان به آبزی‌پروری شده است که نتیجه کاهش بارندگی سال‌های اخیر بوده و ذخایر آب کشاورزی استخرهای پرورش ماهی را با مشکل مواجه کرده است.

 

وی بیان کرد: در این شهرستان در سال گذشته بهترین وضعیت رهاسازی بچه ماهی کپور 80 هزار قطعه در بیش از 10 واحد بوده است که در سال جاری بسیار کاهش داشته است و تولید قزل‌آلا از سالی 40 تن در گذشته در سال جاری به 5.5 تن رسیده است.

 

به گفته مدیر جهاد کشاورزی زرندیه این شهرستان به دلیل برخورداری از تنوع اقلیمی، استعداد بالایی را برای پرورش آبزیان و تولید گوشت سفید دارد که امیدواریم با تقویت چهار واحد پرورش ماهی سرداّبی ظرفیت تولید افزایش یابد.

 

وی در ادامه با بیان دلایل پایین بودن سرانه مصرف ماهی در کشور گفت: عدم شناخت و توجه به نقش محصولات شیلاتی در تأمین پروتئین مطمئن، نبود تنوع در مصرف ماهی، کمبود بازار مصرف درست و عدم آشنایی مردم با روش‌های مختلف آبزی‌پروری از مهمترین دلایل میزان پایین مصرف آبزیان در کشور است.

 

قره‌بیگلو خاطرنشان کرد: یکی از اقلام غذایی که می‌تواند تأمین‌کننده بیشترین نیازهای بدن باشد ماهی و به طور کلی آبزیان هستند که به خاطر ترکیبات خود به خصوص وجود اسیدهای چرب ارزشمندی بنام امگا 3 به عنوان غذای سالم دارای اهمیت هستند.

 

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group