جمعه 28 ارديبهشت 1403 | Friday 17 May 2024

معاون دانشگاه عالی دفاع ملی گفت: اقتصاد کشور ما از بهترین اقتصادها در عرصه بین‌المللی است اما از پویایی کافی برخوردار نیست.

سردار محمودرضا شمس دولت‌آبادی در مراسم یادواره شهید حسن منادی معاون گردان ادوات ذوالفقار لشگر 17 علی بن ابیطالب(ع) که در مسجد جامع آسیابک شهرستان زرندیه برگزار شد، افزود: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و برگزاری یادواره‌های شهدا در راستای تحقق و حفظ فرهنگ شهادت‌طلبی وظیفه‌ای است که بر دوش همه آحاد مردم است.

 

وی اضافه کرد: برگزاری این یادواره‌ها تنها یادآوری برای نسل‌های گذشته و آینده انقلاب است تا هیچگاه فراموش نکنیم این انقلاب ثمره خون جوانانی است که با ایمان و اعتقاد، عزت و افتخار امروز ایران را تضمین کردند.

 

وی اضافه کرد: خانواده شهدا پرچمدار دینداری و ولایتمداری در جامعه هستند و عمق ارادت خود به اسلام و ارزش‌های اسلامی را با تقدیم فرزندان‌شان نشان دادند و تجلیل از خانواده شهدا همواره وظیفه همه مسئولان و مردم بوده و هست.

 

وی از شهدای والامقام به عنوان ستارگانی نورانی نام برد که همواره باید یاد و خاطره آنان را گرامی داشت و افزود: شهدا و رزمندگان در دوران هشت ساله دفاع مقدس با استقامت، پایمردی، ایثارگری و ولایتمداری در مقابل دشمن ایستادند و از کیان اسلام و انقلاب دفاع کردند.

 

سردار شمس دولت‌آبادی در ادامه به اقتدار کشور در تمامی عرصه‌ها که حاصل جانفشانی شهدای عزیز است اشاره کرد و افزود: هم‌اکنون نظام اسلامی به برکت خون مطهر شهدا در تمامی عرصه‌ها به ویژه توسعه علمی مقتدرانه وارد شده و در عرصه‌های بین‌المللی حضور دارد.

 

وی تصریح کرد: توسعه علمي در جهان امروز، يكي از راهبردهاي اصلي هر كشوري براي قدم گذاشتن در مسير پيشرفت و تعالي به شمار می‌رود.

 

وی با اشاره به وضعیت کشورمان در حوزه اقتصادی نیز گفت: اقتصاد کشور ما از بهترین اقتصادها در عرصه بین‌المللی است اما از پویایی کافی برخوردار نیست که عملی شدن سیاست‌های ابلاغی توسط مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی زمینه‌ساز پایه‌ریزی اقتصادی پویاست.

 

وی اضافه کرد: تحقق اقتصاد مقاومتی که مبتنی بر تعاملات اقتصاد جهانی است موجب مصونیت کشور در مقابل توطئه‌های دشمنان خواهد شد.

 

سردار شمس دولت‌آبادی خاطرنشان کرد: به منظور جلوگیری از بروز آسیب به اقتصاد ملی کشورمان مقام معظم رهبری نظریه اقتصاد مقاومتی را مطرح و اعلام فرمودند که اقتصاد مقاومتی درون‌زا و برون‌نگر است و این نگاه تنها راه نجات کشور ما از چالش‌های اقتصادی و رسیدن به اقتصاد پویاست.

 

مداحی در وصف شهدا و عزاداری ایام سوگواری امام حسین(ع)، خاطره‌گویی سردار آینه فرمانده گردان ادوات لشکر 17 علی بن ابیطالب(ع) در دوران دفاع مقدس و همرزمان شهید و رونمایی از مستند خط سهراب و کتاب سهراب‌نامه از دیگر برنامه های این مراسم بود.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group