جمعه 28 ارديبهشت 1403 | Friday 17 May 2024

نخستین عصر شعر عاشورایی به مناسبت هفته بسیج و به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و کانون بسیج هنرمندان ناحیه زرندیه در سالن شورای اسلامی شهر مامونیه مرکز شهرستان زرندیه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)-منطقه مرکزی در این مراسم که با حضور شعرا، ادباء نویسندگان، عموم مردم و تعدادی از مسئولین شهرستان برگزار شد رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان زرندیه گفت: محرم دژ مستحکم عقیدتی شیعیان است و این فرهنگ دینی در جامعه نهادینه شده است.

 

احمد جوانمرد با اشاره به فرمایشات امام خمینی (ره) که "این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است" افزود: دشمنان ایران اسلامی سعی در تضعیف باورهای دینی و اعتقادی مردم دارند و با انواع بدعت‌گذاری‌ها در مراسمات مختلف دینی و مذهبی، سعی دارند مردم را از اهداف والا و متعالی این مراسمات دور كنند.

 

وی اظهار کرد: رشد و شکوفایی و غنای ادبیات فارسی حداقل در بخش مرثیه‌سرایی مدیون تاثیر فرهنگ عاشورا است و این مهم در اشعار شعرا محسوس و آشکار است.

 

جوانمرد در ادامه گفت: قدیمی‌ترین مرثیه فارسی در رثای حسین‌بن‌علی(ع) از کسایی مروزی (قرن چهارم) بوده است. سپس ناصرخسرو، سنایی و قوامی و انوری و ... با اشعار خود به آستان حضرت اباعبدالله (ع) ابراز ارادت کرده‌اند.

 

وی با اشاره به قصیده معروف «خاک و خون آغشته لب تشنگان کربلاست» از سلمان ساوجی، این شاعر بلندآوازه را از ارادتمندان به سرور و سالار شهیدان دانست.

 

در ادامه این مراسم، شعرای شهرستان و استاد سیدعلی‌اصغر موسوی، مجید تال، حامد تجری از قم به قرائت اشعار خود پرداختند که مورد توجه حاضرین در مراسم قرار گرفت.

 

در پایان حکم اعضای شورای کانون بسیج هنرمندان توسط فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ناحیه زرندیه ودیگر مسئولین به آنها اعطا شد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group