جمعه 28 ارديبهشت 1403 | Friday 17 May 2024

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زرندیه گفت: این شهرستان رتبه اول تولید جوجه در استان مرکزی را داراست.

احمد قره‌بیگلو در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی، افزود: شهرستان زرندیه با فعالیت شش واحد مرغ مادر گوشتی توانسته در سال گذشته 14 میلیون و 500 هزار قطعه جوجه یک روزه تولید کند و این روند در سال جاری نیز تداوم داشته است.

 

وی با بیان اینکه زرندیه از مهمترین تولیدکنندگان دام و طیور استان به شمار می‌رود، اضافه کرد: در این شهرستان واحدهای مرغ مادر وجود دارد که مجهز به تکنولوژی تولید و تجهیزات مدرن هستند.

 

وی در خصوص تولید مرغ گوشتی در این شهرستان نیز گفت: زرندیه در سال گذشته نیز با دو میلیون و 200 هزار قطعه جوجه‌ریزی توانست چهار هزار و 670 تن گوشت مرغ تولید کند.

 

وی با بیان اینکه از این میزان هزار و 500 تن در شهرستان مصرف و مابقی به شهرهای همجوار ارسال می‌شود، گفت: زرندیه در تولید مرغ گوشتی نیز رتبه ششم استان را به خود اختصاص داده است.

 

مدیر جهاد کشاورزی زرندیه پتانسیل این شهرستان را نیز برای تولید تخم‌مرغ و صادرات مازاد آن به سایر نقاط کشور مطلوب دانست و اظهار کرد: این شهرستان با تولید 30 درصد تخم مرغ استان رتبه دوم را به خود اختصاص داده است.

 

وی تولید تخم مرغ در زرندیه در سال گذشته را هشت هزار و 500 تن بیان کرد که 650 تن آن در شهرستان مصرف می شود.

 

به گفته وی با توجه به اهمیت نقش تخم مرغ در تامین پروتئین مورد نیاز بدن، این ماده غذایی جایگاه مناسبی در سبد غذایی مردم یافته است.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group