جمعه 28 ارديبهشت 1403 | Friday 17 May 2024

نماینده شورای اسلامی زرندیه در شورای استان مرکزی گفت: اداره منابع طبیعی در ارائه برخی خدمات لازم به این شهرستان کوتاهی می‌کند.

محمدرضا خلج‌معصومی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه مرکزی، اظهار کرد: طوفان‌های شن که غالبا در حوالی جاده زرندیه - ساوه و در قسمت غربی شهر مامونیه رخ می‌دهد، حاصل فرسایش خاک در مناطق مختلف شهرستان زرندیه است که متأسفانه عملکرد اداره منابع طبیعی در راستای مقابله با این پدیده ضعیف بوده است.

 

وی با اشاره به پیشینه پدیده فرسایش خاک در منطقه، که با تدبیر مسئولان وقت و اجرای طرح بیابانزدایی و کاشت درختان تاغ در جوار شهر مأمونیه، رفع شده بود، خاطرنشان کرد: اداره منابع طبیعی باید هرچه سریعتر از این فاجعه جلوگیری کند تا شهر مامونیه نیز مانند روستاهای زرند کهنه باستانی و پینیگرد در زیر خاک و شن مدفون نشود.

 

خلج معصومی در ادامه گفت: در جلسه شورای استان با ارایه فیلم مستندی که از طوفان شن حاصل از فرسایش خاک در مناطق مختلف شهرستان زرندیه تهیه کرده بودم، ضمن انتقاد از عملکرد اداره منابع طبیعی از مدیرکل این اداره درخواست کردم به این مشکل شهرستان رسیدگی کند.

 

وی اظهار کرد: پس از بررسی موضوع، مدیرکل منابع طبیعی استان با اظهار تأسف و اعلام نبود بودجه لازم برای حل این بحران، استاندار و نماینده ساوه و زرندیه در مجلس را مسئول تخصیص اعتبار لازم دانست تا طرح بیابانزدایی اجرا شود.

 

خلج معصومی بیان کرد: همچنین جهت اجرای طرح‌های مختلف اعم از ایجاد پارک جنگلی، از مدیرکل منابع طبیعی استان درخواست کردم تا مقداری از زمین‌های ملی در جوار شهرهای زرندیه را به شهرداری ها واگذار کند.

 

وی با بیان اینکه مردم شهرستان زرندیه از حداقل امکانات تفریحی محرومند، عنوان کرد: شهرداری‌ها زمین لازم برای ایجاد پارک را در محدوده خدماتی ندارند، لذا لازم است از زمین‌های ملی منابع طبیعی که در حریم و جوار شهر است، استفاده شود که این امر مستلزم موافقت اداره کل منابع طبیعی است.

 

نماینده شورای اسلامی زرندیه در شورای استان مرکزی در پایان تصریح کرد: در این جلسه مدیرکل منابع طبیعی موافقت خود را در صورت اقدام و درخواست شهرداری ها برای واگذاری زمین مورد نیاز به آنها اعلام کرد که از جمله آن 250 هکتار برای شهر مامونیه بود.

 

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group