جمعه 28 ارديبهشت 1403 | Friday 17 May 2024

فرماندار شهرستان زرندیه از جذب 52 درصد از اعتبارات این شهرستان در سال جاری خبر داد.

محمد کردی در جلسه شورای اداری شهرستان زرندیه از مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست تا با جذب اعتبارات اختصاص یافته زمینه تسریع در بهره‌برداری از طرح‌ها و پروژه‌های نیمه‌تمام را فراهم کنند دهند.

 

وی از رؤسای ادارات شهرستان خواست تا با جذب اعتبارات و مدیریت بهینه آن با تکیه بر خلاقیت و برنامه‌ریزی صحیح منابع مالی جذب شده را به بهترین شیوه ممکن هزینه کنند.

 

وی با اشاره به محدود بودن میزان اعتبارات در سال جاری، استفاده بهینه از این منابع را مهمترین وظیفه مسئولان دانست و افزود: نطارت درست بر روند عملیات اجرایی طرح‌ها و پروژه‌ها منجر به انجام کار صحیح و شتاب در روند تکمیل کارها خواهد شد.

 

وی در ادامه با اشاره به اعتبارات تملك دارايي شهرستان در سال گذشته و سال جاري گفت: با توجه به كاهش اعتبارات تملك دارايي سال جاري نسبت به سال گذشته، تخصيص اعتبار در سال جاري افزايش يافته است.

 

فرماندار زرندیه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هفته کتاب و کتابخوانی گفت: به منظور غني‌سازي اوقات فراغت جوانان و گسترش مؤلفه‌هاي فرهنگي در جامعه، توجه به کتاب و کتابخواني از ضرورت بیشتری برخوردار است.

 

کردی اضافه کرد: شهرستان زرنديه با جمعيتي بالغ بر 60 هزار نفر، به کتابخانه‌هاي بيشتري براي برطرف کردن نيازهاي فرهنگي خود نياز دارد كه امیدواریم با راه‌اندازی کتابخانه هایی در شهرستان سرانه فضای کتابخانه‌های زرندیه افزایش یابد.

 

به گزارش ایسنا امام جمعه زرندیه نیز در این جلسه گفت: رفتار رؤسای ادارات و مدیران شهرستان باید الگویی از رفتار حضرت علی (ع) باشد.

 

حجت‌الاسلام محمدعلی علم‌الهدی با تاکید بر اینکه مدیران باید از دادن وعده‌های غیر عملی پرهیز کنند، افزود: عمل به وعده‌ها منجر به رضایت مردم از نظام شده و امید به جامعه می‌بخشد.

 

وی بیان کرد: همدلی بین مسئولان نیز منجر به برطرف شدن گرفتاری‌های مردم خواهد شد و مسئولان باید از همه ظرفیت خود برای افزایش سطح رفاه مردم استفاده کنند.

 

حجت‌الاسلام علم‌الهدی همچنین خواستار تواضع و فروتنی مسئولان و نیز تکریم ارباب رجوع به عنوان صفات بارز کارگزاران در حکومت اسلامی شد.

 

در این جلسه مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی سخن گفت و فرمانده سپاه ناحیه زرندیه نیز به تشریح برنامه‌های هفته بسیج پرداخت.

 

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: توسعه مشارکت‌های مردمی اصلی‌ترین راهبرد دستگاه تعلیم و تربیت در دولت یازدهم است.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی، شهریار فولادوند در جلسه شورای اداری شهرستان زرندیه افزود: آموزش و پرورش متعلق به همه آحاد مردم است و سیاست دولت بر این است که مشارکت مردمی در این دستگاه به یک باور عمومی تبدیل شود.

 

وی تصریح کرد: منظور از توسعه مشارکت‌های مردمی فقط کمک مالی نیست بلکه کمک فکری و استفاده از خرد جمعی است چراکه با ورود افکار گوناگون قطعا نتیجه مطلوب‌تری بدست خواهیم آورد.

 

فولادوند با اشاره به اینکه نهاد آموزش و پرورش یک کشور نقش اساسی در تربیت شهروندان آن جامعه و آموزش و توسعه حقوق انسانی دارد افزود: بخش اعظمی از رشد فردی و اجتماعی افراد توسط نهاد رسمی آموزش و پرورش انجام می‌شود و به این خاطر باید سرمایه‌گذاری عظیمی در این بخش صورت پذیرد.

 

وی دستیابی به این مهم را در پرتو مشارکت فعال و حضور فعالانه همه ارگان‌ها و دستگاه‌ها دانست و گفت: همه باید دغدغه آموزش و پرورش را دغدغه خود بدانند و در توسعه و پیشرفت این نهاد مهم مشارکت داشته باشند .

 

فولادوند تمرکززدایی را اولویت دوم زیرمجموعه‌های آموزش و پرورش دانست و افزود: ما مکلف هستیم دستگاه تعلیم و تربیت را از لحاظ تجهیزات و نیروی انسانی به روز کنیم.

 

وی با بیان مشکلات اعتباری که بر سر راه آموزش و پرورش وجود دارد، اظهار کرد: به منظور تضمین آینده درخشان دانش‌آموزان باید از تمامی ظرفیت‌ها و توان خود استفاده کنیم.

 

به گفته فولادوند هم اکنون 10 مدرسه از مدارس شهرستان‌های ساوه و اراک به صورت اجاره‌ای واگذار شده تا بتوان مشکلات موجود در عرصه تعلیم و تربیت را برطرف کرد.

 

وی با اشاره به وضعیت آموزشی و پرورشی این شهرستان افزود: در پی آن هستیم که با نگاه ویژه و با استقرار دقیق سیاست‌های وزارت آموزش و پرورش گام‌های اساسی در تحول نظام آموزشی و پرورشی مناطق و نواحی استان برداریم.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group