جمعه 28 ارديبهشت 1403 | Friday 17 May 2024

فرماندار زرندیه خواستار ساماندهی اماکن جمع‌آوری ضایعات در این شهرستان شد.

محمد کردی در دومين جلسه كميته پسماند شهرستان با بیان مصوبات آخرین جلسه این کمیته، اعمال قانون و ارائه خدمات بهتر در زمینه جمع‌آوری ضایعات به شهروندان و هماهنگی بیشتر بین دست اندرکاران متولی در این زمینه را خواستار شد.

 

وی خواستار تشکیل کمیته‌ای به منظور ساماندهی اماکن جمع آوری ضایعات و اعمال قانون و همچنین ارائه خدمات بهتر در زمینه جمع‌آوری ضایعات به شهروندان و هماهنگی بیشتر بین دست‌اندرکاران متولی در این زمینه شد.

 

فرماندار زرندیه از جمله وظايف اين كميته را ارائه راهكارهاي علمي و اجرايي در راستاي بهبود مديريت پسماند صنعتي و تسهيل در فرآيند اجراي آن، تجزيه و تحليل كمي و كيفي وضعيت پسماندهاي صنعتي، شناخت مسائل و مشكلات مربوط به فرآيند كاهش توليد، جمع‌آوري، نگهداري و دفع پسماندهاي صنعتي جلب، مشاركت مديران و كارآفرينان صنعتي در راستاي مديريت پسماندهاي صنعتي و نيز حمايت از آنها در توليد محصولات با ضايعات و پسماند كمتر و يا قابل جذب و بازيافت مجدد ذكر كرد.

 

به گزارش ایسنا، دبير جلسه كميته پسماند و رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان زرنديه نیز گفت: طی بازدیدی که از مرکز دفن زباله شهرهاي شهرستان داشتیم، مرکز دفن ظاهر و شکل خوبی نداشت كه از شهرداران درخواست شده است كه جهت ساماندهي اقدام لازم را صورت دهند.

 

حامد طالبی بيان كرد: فرهنگ‌سازي در مورد نحوه جداسازي پسماندهاي‌تر و خشك از يكديگر علاوه بر حفظ محيط زيست مي‌تواند سبب صرفه‌جويي چند ميليارد توماني در سرمايه ملي كشور شود.

 

در پایان نیز پس از بحث و تبادل نظر مقرر شد توسط اداره محیط زیست شهرستان آموزش‌های لازم جهت کارگران شهرداری در خصوص مراحل دفن اصولی زباله‌های شهری ارائه شود. همچنين مقرر شد شهرداري هاي شهرستان در پيشبرد طرح جامع مديريت پسماند شهرستان اقدامات لازم را انجام دهند .

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group