جمعه 28 ارديبهشت 1403 | Friday 17 May 2024

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان زرندیه از جمع‌آوری دو میلیارد و 126 میلیون و 736 هزار ریال زکات در این شهرستان در 6 ماهه اول سال جاری خبر داد.

غلامرضا حافظ کمال افزود: مبلغ مذکور توسط کشاورزان و دامداران شهرستان به حساب کمیته امداد واریز شده است.

 

وی با بیان اینکه میزان زکات پرداخت شده در سال جاری تاکنون به نسبت سال گذشته صد در صد رشد داشته است، اظهار کرد: بر اساس دستورالعمل کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور زکات جمع‌آوری شده در هر منطقه برای نیازمندان و امور عمرانی و بازسازی در همان منطقه هزینه می‌شود.

 

وی با اشاره به اهمیت پرداخت زکات، عنوان کرد: بر اساس آیات و روایات متعدد پرداخت زکات شرط قبولی نماز و از ضروریات دین مبین اسلام است که باید در این زمینه فرهنگ‌سازی بیشتری انجام شود.

 

مدیر امداد زرندیه در ادامه گفت: طي شش ماهه نخست سال 93 تعداد 36 خانوار تحت حمايت کميته امداد امام خميني(ره) در زرنديه از خدمات عمراني بهره‌مند شده‌اند .

 

وی با بیان اینکه براي اين منظور بالغ بر 74 ميليون ريال توسط اين نهاد هزينه شده است، افزود : از اين تعداد 24 خانوار نيز از مزاياي آب، برق و گاز به صورت رايگان بهره‌مند شده‌اند.

 

حافظ کمال با بيان اينکه هر يتيم در اين شهرستان به طور متوسط داراي 9 حامي است خاطرنشان کرد : در سال جديد 109 حامي به تعداد حاميان افزوده شده است.

 

وی ادامه داد: همچنین در 6 ماهه نخست سال جاري 88 نفر از زنان سرپرست خانوار تحت حمايت کميته امداد شهرستان زرنديه از حمايت‌هاي بيمه‌هاي اجتماعي زنان سرپرست خانوار کميته امداد امام خميني (ره) اين شهرستان بهره‌مند شدند.

 

وی گفت: واحد بيمه و درمان اين شهرستان در شش ماهه نخست سال جاري بالغ بر 557 ميليون ريال در قالب طرح بيمه‌هاي اجتماعي زنان سرپرست خانوار به حساب سازمان تامين اجتماعي شهرستان واريز کرده است.

 

وي افزود :کميته امداد شهرستان آن دسته از زنان سرپرست خانوار که شرايط سني آنها زير پنجاه سال است و خودشان توان پرداخت حق بيمه را ندارند، بيمه کرده و هر سه ماه يکبار حق بيمه آنها را واريز مي‌کند.

 

حافظ کمال با اشاره به خدمات درماني انجام شده توسط اين نهاد تصريح کرد : يکي از اقدامات خوب اين نهاد کمک به درمان بيماران ، به خصوص افراد با بيماري صعب‌العلاج است.

 

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group