جمعه 28 ارديبهشت 1403 | Friday 17 May 2024

معاون اول رئیس جمهور در سفر به استان مرکزی با حضور در شهرستان زرندیه بزرگترين واحد توليدي يراق‌آلات ساختماني کشور را افتتاح کرد.

شرکت کلون زرنديه با فعاليت در زمينه توليد يراق‌آلات ساختماني آغاز به كار كرده و ظرفيت توليد ساليانه آن سه هزار و 225 تن و حجم سرمايه‌گذاري انجام شده آن بيش از 33 ميليارد تومان است.

 

اين پروژه در زميني به مساحت 18 هزار متر مربع احداث شده و در حال حاضر 470 نفر به طور مستقيم در اين كارخانه فعاليت دارند. عمليات اجرايي اين پروژه در سال 1391 شروع و پس از يك سال‌ونيم هم‌اكنون آماده بهره‌برداري است. اين پروژه با سرمايه‌گذاري بخش خصوصي و بدون تسهيلات بانكي اجرا شده و بزرگترين واحد توليدي يراق آلات ساختماني در كشور است.

 

حجم سرمايه‌گذاري انجام شده در این واحد بيش از 33 ميليارد تومان است. این پروژه داراي 10 هزار متر مربع سالن توليد، هزار و 200 متر مربع مجموعه اداري و هزار و 200 متر مربع مجتمع مسكوني است.

 

به گزارش ایسنا، افتتاح یک واحد تولیدی دیگر در زرندیه، حضور در جلسه شورای اداری استان و جلسه شوراي گفت‌وگوي دولت و بخش خصوصي كه عصر امروز به انجام خواهد رسيد و افتتاح پست برق شازند(از طریق ویدئو کنفرانس)، از دیگر برنامه‌های سفر معاون اول رئیس جمهور به استان مرکزی است.

 

 

با حضور اسحاق جهانگیری مجتمع تولید فولاد هیربد زرندیه آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه مرکزی، این مجتمع که در افتتاح آن وزیر صنعت، معدن و تجارت و معاون وی نیز حضور داشتند با صرف هزینه‌ای بالغ بر 650 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به بهره‌برداری رسیده است.

ظرفیت تولید این مجتمع دو میلیون تن شامل یک میلیون تن میلگرد، 500 هزار تن لوله پروفیل و 500 هزار تن انواع ورق‌های فولادی است.

این مجتمع در حال حاضر برای هزار و 500 نفر اشتغال ایجاد کرده و ظرفیت ایجاد اشتغال برای سه هزار نفر را در فازهای بعدی داراست.

مجتمع یاد شده در زمینی به مساحت 230 هزار متر مربع با صرف 250 هزار نفر ساعت کار به بهره‌برداری رسیده است.

 

معاون اول رئیس جمهور با تأکید بر توان بخش خصوصی در انجام امور بزرگ افزود: صنعتگران در دولت یازدهم آماده نقش‌آفرینی جدی باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه مرکزی، اسحاق جهانگیری در حاشیه مراسم بهره‌برداری از مجتمع فولاد هیربد زرندیه، با بیان اینکه کشور ما دوران اقتصادی پرفراز و نشیبی را پشت سر گذاشته و با مشکلات متعددی در این رابطه روبرو بوده است افزود: علیرغم تمامی این مشکلات، ایران از ظرفیت قابل توجهی تحت عنوان نیروی انسانی برخوردار است که این ظرفیت با بهره‌گیری از تخصص و تعهد می‌تواند معجزه کند.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه در دولت یازدهم شاهد حضور مدیران مجرب و و متعهدی هستیم که می‌توانند با تصمیم‌گیری‌های دقیق وضعیت کشور را به شرایط بهبود برسانند افزود: در یکسال اول فعالیت دولت یازدهم با جهت‌گیری درست اقتصادی کنترل و کاهش تورم را شاهد بودیم و به جایی رسیدیم که مجامع بین‌المللی نیز رساندن تورم از 40 درصد گذشته به 19.1 درصد فعلی را توفیقی برای دولت و ملت ایران دانسته‌اند که در نتیجه تدبیر دولت این شرایط روزبه‌روز بهبود خواهد یافت.

جهانگیری با بیان اینکه مردم دوران نوسان قیمت‌ها و تغییر لحظه‌ای قیمت دلار و سکه را فراموش نکرده‌اند افزود: امروز آرامش بر کشور حاکم شده و همه به آینده امیدوار هستند و با تلاش دولت و مردم مشکلات داخلی و خارجی یک به یک برطرف می شود.

وی به اقدامات دولت برای خروج از رکود اشاره کرد و گفت: مصوبه 35 بندی برای حل مشکلات و موانع تولید از جمله اقدامات دولت در این راستا بود. برنامه دولت برای خروج از رکود نیز که به مجلس ارائه شده برنامه جامعی است که برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور و مهار کامل تورم تدوین شده است.

جهانگیری با بیان اینکه دولت معتقد است نظام بانکی باید در خدمت تولید باشد، افزود: نظام بانکی باید از سرمایه‌گذاران حمایت کرده و منابع آن به سمت سرمایه در گردش سوق پیدا کند و در مقطع کوتاهی به بهره‌برداری تولیدی بیانجامد.

وی با تأکید بر توان بخش خصوصی در انجام امور بزرگ افزود: صنعتگران در دولت یازدهم آماده نقش‌آفرینی جدی باشند.

جهانگیری با اشاره به ابلاغ سیاست‌های اصل 44 توسط مقام معظم رهبری گفت: رهبر معظم انقلاب با ابلاغ این سیاست‌ها نشان دادند که بخش خصوصی باید در سرمایه‌گذاری پیشرو باشد.

وی با تأکید بر عدم وجود سقف مشخصی در حوزه سرمایه‌گذاری برای سرمایه‌گذاران گفت: اطمینان داریم با این رویه و با این تدبیر کارهای اساسی در کشور در حوزه‌های مختلف صنعتی اجرایی خواهد شد.

جهانگیری با بیان اینکه به صورت جدی از صنعتگران انتظار داریم به سمت صادرات بروند گفت: تولیدکننده باید با قیمت رقابتی و تولید کالای باکیفیت در بازارهای بین‌المللی نقش‌آفرینی کند و دولت نیز به دنبال حمایت از تولیدکنندگان برای حضور در عرصه صادرات است.

وی ایران را کشوری منحصر به فرد در حوزه برخورداری از معادن عنوان کرد و با بیان اینکه این ظرفیت می‌تواند ما را در مسیر توسعه قرار دهد افزود: در صنعت فولاد انتظار می‌رود به سمتی حرکت کنیم که مواد اولیه در داخل کشور تأمین شود.

 

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: براساس آمارها در سه ماهه نخست سال جاری در حوزه صنعت و معدن با رشد 10 درصدی روبرو بوده‌ایم و امیدواریم این رویه همچنان ادامه پیدا کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه مرکزی، محمدرضا نعمت‌زاده در حاشیه مراسم افتتاح مجتمع تولید فولاد زرندیه گفت: علیرغم شرایط سخت اقتصادی که تاکنون پشت سر گذاشته‌ایم و همچنان ادامه دارد، جای تقدیر است که دست‌اندرکاران این پروژه نسبت به راه‌اندازی آن اقدام کرده‌اند.

وی ضمن ابراز امیدواری در خصوص ادامه روند راه‌اندازی واحدهای تولیدی و رونق تجارت و تولید در کشور با همت صنایع و تولیدکنندگان، از دولت بابت حمایت از تولیدکنندگان تشکر کرد و گفت: خروج از رکود کار ساده‌ای نیست.

نعمت‌زاده با تأکید براینکه خروج از رکود همت، تدبیر و پشتکار می‌خواهد افزود: براساس آمارها در سه ماهه نخست سال جاری در حوزه صنعت و معدن با رشد 10 درصدی روبرو بوده‌ایم و امیدواریم این رویه همچنان ادامه پیدا کند.

وی با بیان اینکه صنعت نقش پیشرو در اقتصاد کشور را دارد تأکید کرد: فعالیت‌های کارآمد واحدهای تولیدی و صنعتی منجر به توسعه اقتصاد و تولید کشور خواهد شد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group