پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403 | Thursday 2 May 2024

رئیس شبکه دامپزشکی زرندیه از کشتار هزار و 124 رأس دام سبک و سنگین در این شهرستان در 6 ماهه گذشته خبر داد و گفت: از این کشتارها 102 هزار و 590 کیلوگرم قابل مصرف بوده است.

داود سرمدی در گفت‌و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه مرکزی، افزود: وزن لاشه‌های کشتار های غیرقابل مصرف در زرندیه بیش از هزار و 150 کیلوگرم بوده که این میزان مربوط به لاشه هشت رأس دام بوده است.

 

وی میزان اندرونه‌های ضبط شده را 528 عدد شامل کبد، ریه، کلیه و... عنوان و با اشاره به اقدامات این شبکه در راستای نظارت بر مراکز عرضه، تولید و توزیع فرآورده‌های خام دامی، اظهار کرد: در 6 ماهه گذشته هزار و 177 مورد بازدید از قصابی‌های گاوی، گوسفندی، مرغ‌ فروشی، ماهی‌فروشی و سایر مراکز به عمل آمده است و 21 مورد قصابی غیربهداشتی مشاهده شده است.

 

رئیس شبکه دامپزشکی زرندیه اضافه کرد: از این موارد غیر بهداشتی که در این راستا مشاهده شد، یک مورد به مراجع قضایی ارجاع شد.

 

وی مقدار فرآورده‌های ضبط شده را 155 کیلوگرم عنوان کرد و ادامه داد: 263 هزار و 639 رأس دام مایه‌کوبی و بیش از یک میلیون قطعه از طیور در شهرستان واکسینه شدند.

 

سرمدی اظهار کرد:‌ یک میلیون و 366 هزار و 25 قطعه جوجه‌ریزی در زرندیه انجام شده و در حدود سه میلیون و 500 هزار کیلوگرم مرغ زنده کشتار شده است.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group